Opel Astra v súčasnej generácii využívala aj služby agregátu s objemom 1,6 litra dopovaného turbom. Ten pumpoval 125 kW (170 k) a 230 Nm. Pomaly však prestával vyhovovať požiadavkám trhu a v rámci neustálej prípravy na nové emisné normy pripravil Opel jeho náhradu.
Pod označením 1.6 SIDI Turbo sa skrýva znova agregát s rovnakým objemom, ale optimalizovaný. V súčasnej ponuke motorov Astry sa dostáva na vrchol bežných verzii. Bude dostupný pre všetky karosérie okrem trojdverového hatchbacku.
Výkon 125 kW (170 k) ostane rovnaký a pričiní sa o rozbeh päťdverového hatchbacku, štvordverového sedanu a kombi Sports Tourer. Asistovať mu bude aj 280 Nm, o 50 viac ako mal motorický predchodca. Bonusom k zvýšeniu je dostupnosť od 1650 do 4250 otáčok, kým predtým bolo treba čakať do 2200.
Podľa analýz Oplu má nový agregát navrch v porovnaní s konkurenciou. Ostatné motory s rovnakým objemom vraj ponúkajú iba 240-250 Nm. Teda hodnoty príbuzné s pôvodným 1,6-litrovým agregátom Astry.
Kombinovaná spotreba sa ustálila na hodnote 5,9 litra benzínu na sto kilometrov pri hatchbacku a sedanu. Kombi potrebuje o 0,2 litra viac. Emisie zastavili na prijateľnej hodnote 139, respektíve 144 gramov CO2 na kilometer.
Automobilka vyzdvihuje pružnosť motora. Na päťke zvládne zrýchliť z 80 na 120 km/h za 8,8 sekundy. Svoju zásluhu na tom má aj sprevodovanie manuálnej prevodovky. Na želanie môže byť manuál nahradený automatickou prevodovkou tiež so šiestimi stupňami a systémom Active Select Function, umožňujúcim manuálnu zmeny prevodového stupňa.
Foto - Opel