Po prvom šesťlitrovom agregáte W12 s výkonom 442 kW (600 k) sa pod kapotu dostal aj naftový motor. Je to prvenstvo pre Bentley a je to zatiaľ vrchol naftovej ponuky koncernu Volkswagen. Štvorliter s elektronickým turbom pochádza z Audi SQ7.
Aj nový motor bude prepĺňaný. Na nedostatok valcov sa nebude sťažovať nikto. Základný motor bude mať usporiadanie V8 a objem 4 litre. Doping v podobe vzduchu naviac poskytnú dve turbá. Motor bude mať výkon 405 kW (550 k) a krútiaci moment 770 Nm. Agregát má rovnaké parametre ako v Porsche Panamera Turbo a Cayenne Turbo.
S veľkou karosériou SUVčka dokáže základný motor zrýchliť na stovku za 4,5 sekundy a maximum je ohraničené hodnotou 290 kilometrov za hodinu. Oproti W12 to nie je až také spomalenie, lebo v zrýchlení je šesťliter lepší len o desatinu sekundy a maximum má iba o 11 kilometrov za hodinu vyššie.
Bentley Bentayga V8 04 Zdroj: Bentley
Motor poháňa všetky štyri kolesá a výkon sprostredkuje osemstupňová automatická prevodovka ZF. V štandardných situáciách ide v prospech zadnej nápravy až 60 percent. Výrobca hovorí o kombinovanej spotrebe 11,4 litra na sto kilometrov. To znamená dojazd na plnú nádrž takmer 750 kilometrov.
Vizuálne sa nemení nič oproti ostatným motorickým verziám. V budúcnosti ešte Bentley chystá Bentaygu s hybridným pohonom. Bude mať 2,7-litrový šesťvalec a elektromotor, rovnako ako Panamera E-Hybrid.
Bentley Bentayga V8 05 Zdroj: Bentley