V prvom rade treba o Alaskane vedieť, že agregát s objemom 2,3 litra je prevzatý priamo z Navary. Lenže tam jeho púť nekončí. Navara tento motor prevzala zase z Renaultu, konkrétne z dodávok Master. Kruh sa teda uzavrel a biturbo sa vrátilo za pôvodný znak.
V ponuke sú dve verzie motora, slabší s výkonom 120 kW (163 k) a výkonnejší s 140 kW (190 k). Pre tú výkonnejšiu verziu sú na výber dve prevodovky. Manuálna má šesť stupňov a automat disponuje siedmimi. Pre automat Renault nemontuje systém Start-Stop.
Alaskan | Manuálna prevodovka | Automatická prevodovka |
Počet prevodových stupňov | 6 | 7 |
Start-Stop | áno | nie |
Maximálna rýchlosť | 184 km/h | 180 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 10,8 s | 10,8 s |
Spotreba mesto | 6,9 l/100 km | 8,9 l/100 km |
Spotreba mimo mesto | 6,0 l/100 km | 5,9 l/100 km |
Spotreba kombinovaná | 6,3 l/100 km | 6,9 l/100 km |
Emisie CO2 | 167 g/km | 183 g/km |
Prevádzková hmotnosť | 2103 kg | 2086 kg |
Cena bez DPH (výbava Zen) | 30 240 eur | 31 240 eur |
Najväčším prekvapením v tabuľke je prevádzková hmotnosť. Automat je, zjavne, o 17 kilogramov ľahší. Inak sa údaje príliš nelíšia. Aj kombinovaná spotreba automatu je len o 6 deci vyššia, čo však nemusí byť v realite ani taký rozdiel. V každom prípade, príplatok 1 000 eur je za prevodovku veľmi priaznivý.
Aká je však situácia v reálnom svete? S oboma prevodovkami sa jazdí dobre. Len manuál dáva pocit vládcu sveta. Každé preradenie akoby prehadzovalo súkolia riadiace otáčanie zemegule. Najmä kvôli spiatočke si ruka spraví pekný výlet, dráha je trochu dlhšia.
Renault Alaskan dCi 190 MT 03 Zdroj: jmr
Spotrebová realita je naozaj až príliš podobná. Priemerná spotreba sa dá v oboch prípadoch držať v tesnej blízkosti ôsmich litrov. Extrémne ľahká noha dokáže spraviť lepšiu spotrebu s automatom. Ale v celkovom hodnotení je práve manuál na tom o kúsok lepšie.
Komfort je druhá dôležitá otázka. Jasné, s automatom je jazda omnoho príjemnejšia. A to nielen v kolónach, ale v každom bežnom prostredí. Ani s prívesom nemá sedemstupňová automatická prevodovka problém.
Ktorá prevodovka je teda do Alaskanu lepšia? Na bežné jazdenie určite automat, spotrebový rozdiel je zanedbateľný a 1 000 eur tiež nie je šialená suma. Akurát pri častom jazdení v teréne by sa skôr hodila manuálna prevodovka. Tej sa ani náhodou nestane, že prehodí prevodový stupeň, keď to vodič vôbec nechce a chce nechať motor bežať vo vyšších otáčkach. Dokonca aj v manuálnom režime v určitom bode automat zhodnotí, že je čas na zmenu.
Renault Alaskan dCi 190 AT 04 Zdroj: jmr
Odpozorované hodnotenia platia okrem Alaskanu aj pre Nissan Navara.