Po hranatých štyroch generáciách je piata oblejšia. Vyjadruje tvarovú príbuznosť s vozidlami Range Rover, ale najviac spoločných čŕt má s menším Land Roverom Discovery Sport. Vpredu sa dá rozoznať aj podľa názvu, tradične umiestneného, nad maskou chladiča a LED svetlami.

Nový prístup k tvarom je zdejmý aj pri pohľade na bočné okná. Farebný je len tretí stĺpik karosérie s opačným sklonom ako ten prvý. Dizajnový detail vytvára dojem väčšej dynamiky ako prísne pravouhlé tvarovanie.

Moderné tvary prinášajú výborný koeficient odporu vzduchu, ktorý je iba 0,35. Pre určitú časť zákazníkov bude sklamaním použitie jednodielnych piatych dverí. Doteraz Land Rover Discovery ponúkal horizontálne rozdelené dvere.

V interiéri je možné robiť zmeny v konfigurácii sedadiel, čiže sklápať a vyklápať ich, aj pomocou aplikácie v telefóne. Rovnaký úkon zvláda aj dotykový displej v strede prístrojovej dosky. Vizáž interiéru sa posunula smerom k luxusu a pripomína len trochu jednoduchší Range Rover.

Našťastie si Land Rover Discovery zachoval terénne vlastnosti, ktoré sú preň kľúčové. Nájazdový uhol vpredu je 34 stupňov a odjazdový vzadu 30 stupňov. Prejazdový je tiež slušných 27,5 stupňa, čo je lepšia hodnota akú má Jeep Wrangler Unlimited. Pomáha aj príplatkový vzduchový podvozok so svetlou výškou 28 centimetrov.

Land Rover Discovery - displej má dotykové ovládanie a umožňuje aj sklápať sedadlá

Na výber budú dve pohonné jednotky. Obe budú mať usporiadanie V6 a objem tri litre. Naftový agregát poskytne 186 kW (254 k) a benzínový až 250 kW (340 k). Oba agregáty budú spojené s automatickou osemstupňovou prevodovkou. S benzínovým pohonom sa Discovery dostane na stokilometrovú rýchlosť za 6,9 sekundy.