Na pretekoch Le Mans minulý víkend predviedlo Audi najvýkonnejšiu verziu svojho stredného SUV. Ako základného konkurenta Audi zvolilo BMW X3 xDrive 35d, čiže najvýkonnejšiu verziu. Po vzore výkonných osobných áut, aj Q5 dostalo pred označenie písmeno S.
Audi SQ5 má pod kapotou motor V6, ktorý má objem tri litre. Dvojnásobnému prepĺňaniu vďačí za výkon 230 kW (313 k). X3 35d má rovnakého objemu navlas rovnaký výkon. Smerovanie SQ5 má jasné ciele. Výkon na ktorý teraz stačí šesť valcov a tri litre pred pár rokmi podával mamutí agregát 5,0 V10 montovaný napríklad do Volkswagenu Touareg.
V kategórii krútiaci moment na body vyhráva Audi s hodnotou 650 Nm. Konkurenčné BMW ponúka o 20 Nm menej. Motor je spriahnutý s osemstupňovou automatickou prevodovkou a všetky veličiny prenáša na štyri kolesá cez systém pohonu Quattro.
Dynamické parametre merané štandardnými veličinami prinášajú ďalšie vavríny Ingolstattskému výtvoru. V zrýchlení na 100 km/h poráža s časom 5,1 sekundy hráča z Mníchova o celých 0,7 sekundy. Maximálna rýchlosť tiež ostáva na strane štyroch kruhov. Údaj 250 km/h vyhráva nad 240 u modrobielej vrtule.
Pri SUV je veľmi dôležitou hodnotou, dôležitejšou ako maximálna rýchlosť, spotreba. V tejto disciplíne korunu obhájilo BMW. Nový zástupca stredných SUV s vysokým výkonom potrebuje v kombinovanom cykle 7,2 litra nafty, kým X3 35d stačí 6,1.
Svoje ambície dáva SQ5 najavo aj navonok. Od slabších modelov ho odlišuje upravený predný nárazník a mriežka chladiča. Vzadu sekunduje strešný spojler. Úpravy sa nevyhli ani podvozku. Zníženie o 30 milimetrov sa pozitívne prejavilo na jazdných vlastnostiach na asfalte a negatívne na priechodnosti mimo neho.
Posledná súťažná disciplína dáva náskok BMW. Cena SQ5, 58 500 eur, je o 4 300 eur vyššia ako základ pri BMW. Audi ale v základnej cene ponúka dvadsaťpalcové disky kolies, kým BMW dáva iba osemnástky.
Foto – Audi