Audi Quattro bol jeden z najväčších pojmov rally v osemdesiatych rokoch. Ale nanešťastie skončil so skupinou B. V najšialenejšej kategórii športu pôsobil chvíľu pod označením Quattro S1, dosahoval viac ako 442 kW (600 k) a pilotovali ho také esá ako Walter Röhrl a Michelle Moutonová.
Po znovuzrodení konceptom v roku 2010 ukáže Audi na tohtoročnom autosalóne vo Frankfurte ďalší s názvom Sport Quattro. Už ten pôvodný spred troch rokov sa mal dostať do sériovej produkcie, ale nepodarilo sa to. Tohtoročný má väčšiu pravdepodobnosť schádzať z produkčných pásov.
Nový koncept vyzerá akoby si prevzal niektoré tvary z predchádzajúceho. Žlté kupé sa na prvý koncept podobá najmä šesťuholníkovou prednou maskou chladiča. Zaujímavý štylistický detail je spojenie zadných svetiel tenkou červenou líniou pod spojlerom.
Z trojročného konceptu prešla na nový aj idea výduchov za prednými kolesami rovnako ako výduchy na pravej strane kapoty. Výrazne sa zmenili kolesá a tiež zadné koncovky výfuku majú novú veľkosť. Celkovo dizajn Sport Quattro naznačuje, že by sa mohlo dostať do produkcie s minimom zmien.
Audi Sport Quattro concept - štvorkolka s hybridným pohonom
Podľa súčasného trendu si svoje miesto vpredu našli aj pásy LED denného svietenia. Preštylizované disky s priemerom 21 palcov sú obuté do pneumatík s rozmerom 285/30 R21. Neprehliadnuteľnými sú aj keramické brzdové kotúče.
Aj napriek športovému zameraniu má 1850 kilogramov vážiace kupé s rozmermi 4602x1964x1386 milimetrov objem kufra 300 litrov. Predná časť interiéru je orientovaná na vodiča a neoplýva záľahou tlačidiel. Niektoré funkcie sa dajú ovládať aj priamo na volante.
Audi Sport Quattro concept - výduchy na pravej strane kapoty sú dobrým osviežením
Motor je príbuzný s Bentley Continental V8. Štvorliter TFSI produkuje 412 kW (560 k) a 700 Nm. Ale to nie je všetko. K nemu sa pridáva aj elektromotor namontovaný medzi spaľovací agregát a osemstupňovú prevodovku. Elektrická časť pohonu disponuje hodnotami 110 kW (150 k) a 400 Nm. Ako zdroj energie použilo Audi vodou chladené akumulátory Li-Ion v zadnej časti s kapacitou 14,1 kWh.
Kombinovane tak Audi Sport Quattro ponúka 515 kW (700 k) a 800 Nm. Šprint za stokilometrovou métou mu trvá iba 3,7 sekundy a finálnou cifrou na digitálnom tachometri je 305 km/h. Pritom výlučne na elektrickú energiu dokáže prejsť až 50 kilometrov a výrobca udáva kombinovanú spotrebu 2,5 litra na sto kilometrov. Extrémna hodnota je dosiahnutá aj použitím vypínania valcov a systému Start-stop.
Audi Sport Quattro concept - interiér bez zbytočností
Foto – Audi