Audi predviedlo svoj najrýchlejší model s karosériou kombi. Audi RS6 Avant vychádza z novej generácie A6. Má byť vysokovýkonným športovým autom na každý deň. Svoj potenciál vystavuje na obdiv už pri pohľade zvonka.

Pri príjazde novej generácie RS6 sú zrejmé zmenené predné partie auta. Zväčšili sa otvory na prívod vzduchu a maska je z matného hliníka. Čo najskôr vyzeralo ako dorobené v grafickom editore je skutočnosťou. Na mriežke so vzorom včelích plástov je v strednej spodnej časti nárazníka nápis quattro.

Prejazd okolo strhne pohľad na obrovské disky s priemerom 20 palcov. Počas jazdy nie je vidieť usporiadanie do piatich dvojitých lúčov. Menej kričia matné hliníkové spätné zrkadlá a prahy s výraznejším tvarovaním.

Odjazd znamená pohľad na väčší spojler na konci strechy a nový nárazník s difúzorom lakovaným lesklou čiernou farbou. Malý nápis RS6 si nemusí všimnúť každý, ale do pamäte sa vryjú dve eliptické koncovky výfuku sprostredkujúce zvukové prejavy.

Nové Audi RS6 Avant má pod kapotou motor V8 s objemom 4,0 litra. Pri dosahovaní vysokých výkonov mu pomáhajú dve turbá. Výsledok je 412 kW (560 k) a krútiaci moment 700 Nm. V medzigeneračnom porovnaní trochu stráca proti V10 s objemom 5,2 litra a výkonom 426 kW (580 k). Krútiaci moment je však o 50 Nm vyšší.

Osemstupňová automatická prevodovka spolupracuje s pohonom všetkých kolies quattro. Kombinácia dokáže katapultovať veľké kombi na stokilometrovú rýchlosť za 3,9 sekundy. Maximálna rýchlosť je štandardne obmedzená na 250 km/h. Priplatenie za Dynamic package posunie hranicu na 280 km/h a Dynamic plus package až na 305 km/h.

Veľké kombi vyťažilo z menšieho objemu motora nižšiu spotrebu. Tá sa ustálila na kombinovaných 9,8 litra benzínu na sto kilometrov, čo je o 40 percent lepšie ako mal predchodca. Za skvelý výsledok môže aj systém Start-stop a vypínanie valcov, ktoré dokáže z auta spraviť štvorvalec.

Dynamické ambície sa dajú ľahko pozorovať aj v interiéri. Športové sedadlá čalúnené kombináciou kože a alcantary dokážu podržať telo aj v zákrutách. Pocit športovosti umocňuje aj volant so sploštenou spodnou časťou. A obloženie karbónom tvorí pomyselnú čerešničku na torte.

Foto – Audi