Už základné verzie Audi RS6 nemožno v žiadnom prípade označiť ako slabé. Ale štvorlitrový prepĺňaný osemvalec ponúka väčšie možnosti zvýšenia výkonu ako predchádzajúci 5,2-litrový desaťvalec a ABT si toho je dobre vedomé.
Prvým bodom na zozname vylepšení je štandardné zvýšenie výkonu agregátu na 538 kW (730 k). To už je slušná porcia. Ale k nemu sa pridáva elektromotor namontovaný do prevodovkového tunelu. Ten posiela výkon 212 kW (288 k) na zadné kolesá.
Hybridné ústrojenstvo od ABT však funguje trochu inak ako ekohybridy. Veď samotný úpravca nazval systém hyper-hybridom. Najbližšie k čomu sa dá hyper-hybrid prirovnať je fungovanie vstrekovania nitra do motora. Po stlačení tlačidla sa prejaví vyšší výkon.
Reálne dokáže dostať veľké kombi na stovku za 3,3 sekundy a šprint skončí pri maximálnej rýchlosti 320 kilometrov za hodinu.
ABT Audi RS6-E - tlačidlo funguje ako nitro Zdroj: ABT Sporsline
Na vyvolanie výkonu má RS6-E tlačidlo na volante, ktoré ABT nazvalo jednoducho Magic Button. Aktivuje elektromotor. Ale elektrický motor nemôže fungovať už od štartu, takže stovka za 3,3 sekundy je len záležitosťou spaľovacieho agregátu. Elektromotor je možné aktivovať len nad stovkou.
Prínos elektromotora je možný len do 10 sekúnd, pretože sa systém príliš prehrieva. Paralela s nitrom je teda na mieste. Po minutí energie z batérií prebieha nabíjanie rekuperáciou energie. To vytvorí dostatočnú časovú medzeru na ochladenie systému.
Auto zatiaľ nepôjde do sériovej produkcie, ABT ho má len ako prototyp na testovanie.
ABT Audi RS6-E - núdzový vypínač Zdroj: ABT Sporsline