Automobilka s centrálou v Ingolstadte zverejnila oficiálne informácie o najostrejšom deriváte typového radu Audi A3. Pri jeho návrhu voľba opadla na päťdverovú karosériu. Potom pod a jej prednú kapotu naprieč zabudovali turbodúchadlom preplňovaný päťvalec 2,5 TFSI vyladený na maximálny výkon 250 kW (340 k). Informovaný čitateľ v ňom spoznáva už osvedčený agregát modelu Audi TT RS. Mimochodom získal šieste miesto v absolútnom poradí ankety International Engine of the Year 2010 a titul v kategórii 2,0 až 2,5 l. Využíva techniky variabilného časovania ventilov a priameho vstrekovania.
Spoločnosť mu robí výhradne sedemstupňová dvojspojková prevodovka S tronic. V automatickom móde môže pracovať v jednom z dvoch režimov – „Normal“ alebo „Sport“ a núka aj možnosť sekvenčného radenia lopatkami pod volantom. Medzinápravová spojka Haldex distribuuje krútiaci moment na obe nápravy v závislosti na stave vozovky a technike jazdy.
Výkonovým parametrom zodpovedajú zásahy do podvozkových skupín. Pribudli pomocné rámy z vysokopevnostnej ocele, bohatšie zastúpenie má ľahký hliník. Celkom nové pružiny aj tlmiče pruženia so športovejšou charakteristiku sa postarali o pokles svetlej výšky o 25 mm. Rozchod kolies zas vzrástol o 30 mm vpredu a 21 mm vzadu. Svoj podiel na tom majú devátnásťpalcové pneumatiky rozmeru 235/35 vpredu a 225/35 vzadu. K tomu výkonnejšie brzdy a vypínateľné ESP so športovým režimom.
Audi RS 3 Sportback na ceste rozpoznáte najmä podľa rozšírených blatníkov, nástavcov prahov, zadného difúzoru a veľkokapacitných otvorov náporového chladenia v novom prednom nárazníku. A keď nahliadnete do športového kokpitu, možno si v prístrojovom vybavení všimnete aj stopky. Symptomatické. Najostrejšie trojkové Audi totiž akceleruje z pokoja na stovku za 4,6 sekundy a elektronický obmedzovač redukuje jeho maximálnu rýchlosť na 250 km/h. Cena na nemeckom trhu 49 900 € (1 503 287 Sk).
Zdroj: 01
Zdroj: 02
Zdroj: 03
Zdroj: 04
Zdroj: 07
Foto – Audi