Automobilka z Ingolstadtu ťahá z rukáva svoje tromfové eso – túžobne očakávaný superšport R8 v limitovanej edícii GT. Jeho základným identifikačným znakom je pevné zadné prítlačné krídlo. Obraz dotvára originálne devätnásťpalcové obutie formátu 235/35 vpredu a 295/30 vzadu, prípadne príplatkové 305/30. Cez zdvojené lúče diskov kolies presvitajú karbónové brzdové kotúče a na predných blatníkoch sa vyníma nápis GT.

     Na mieste pohonnej jednotky tróni agregát 5,2 V10 s priamym vstrekovaním benzínu FSI naladený na maximálny výkon 412 kW (560 k). To znamená o 26 kW (35 k) viac oproti štandardu. Z 530 na 540 Nm stúpol aj krútiaci moment. Motor je cez elektrohydraulickú spojku spriahnutý s pôvodnou robotizovanou šesťstupňovou sekvenčnou prevodovkou R- tronic. Tá zas prostredníctvom systému quattro distribuuje krútiaci moment na všetky štyri kolesá.

      Vyššiemu výkonu pohonného ústrojenstva vychádza v ústrety o rovných 100 kg znížená pohotovostná hmotnosť celku. Tvorcom GT sa ju podarilo ušetriť napríklad odľahčením existujúcich materiálov aj hojnejším zastúpením polykarbonátu a uhlíkových vlákien. Ľahšie sú samozrejme brzdy, ale aj batéria.

      Výsledok – Audi R8 GT akceleruje z pokoja na stovku za 3,6 sekundy (-0,3 s) a dosahuje maximálnych 320 km/h (+ 4 km/h). Priemerná spotreba 13,7 l/100 km ostáva nezmenená. Cena v Nemecku 193 000 €.

     Potenciálni kupci majú naponáhlo. Vyrobených bude len 333 exemplárov. Pritom každý z nich si svoje poradové číslo ponesie na radiacej páke.

Zdroj: 03

Zdroj: 04

Zdroj: 05

Zdroj: 06

Foto – Audi