Najnovšia séria s názvom Competition má byť posledným výstrelkom, akousi labuťou piesňou súčasnej generácie R8. Stavia na základoch práve najvýkonnejšej verzie doteraz označenej V10. Ale pridáva ešte viac výkonu.

Ba čo viac, Audi o R8 Competition hovorí ako o najvýkonnejšom sériovo vyrábanom aute so štyrmi kruhmi doteraz. Za prednými sedadlami, pod priehľadným krycím sklom má svoje pevné miesto 5,2-litrový agregát V10.

V špeciálnej sérii dosahuje výkon 425 kW (570 k). Oproti bežnejším verziám s rovnako veľkým motorom narástol o 34 kW (45 k). V reálnych dynamických parametroch sa nárast premietol do zrýchlenia, z ktorého ubudlo 0,7 sekundy na finálnu hodnotu 3,2 sekundy pri šprinte na stovku.

Z pohľadu maximálnej rýchlosti až taký krok vopred nebol, lebo z bežných 316 km/h sa pri verzii Competition dostala hodnota na 320 km/h. Ale pri pohľade na výkon je jasné, že nové Audi predbehlo Lamborghini Gallardo LP560-4 druhej generácie o 7 kW (10 k). Označenie motora LP570-4, keďže má tiež pohon všetkých kolies by tak mohlo Audi zdielať s verziou Superleggera z roku 2010.

Competition nie je však iba o výkone. Tvary auta sa vo veľkej miere inšpirovali pretekovým R8 LMS. A tiež je v hojnej miere použitý karbón. Ten sa okrem plôch za dverami dá nájsť na spojleri predného nárazníka, na krytoch zrkadiel a tiež aj na zadnom krídle.

Audi R8 Competition - interiér sa nesie v rovnakom duchu ako exteriér Zdroj: Audi

Vnútro pokračuje v karbónovom ošiale. V matnom prevedení sa objaví na prístrojovej doske a dverových výplniach. Edíciu pripomenie aj osvetlená lišta prahov. Celkovo Audi plánuje vyrobiť 60 kusov R8 Competition. Ale pre Európana bude určite problémom, že všetky kusy budú určené pre USA.