Audi predstavilo verziu svojho superšportu pre modelový rok 2013. Dôležitým faktorom sú bezpochyby ceny. Základné kupé R8 V8 bude mať cenu v Nemecku 113 500 eur, kým R8 V10 vyštartuje s cenovkou 154 600 eur. Obe môžu byť aj ako Spider, s príplatkom 11 300 eur. Vrcholné R8 V10 Plus vysaje zo zdrojov financií až 173 200 eur, ale iba ako kupé.

Zvonka sa Audi drží svojej filozofie, že čo má úspech, to sa nemá meniť. Preto úpravy v rámci faceliftu riešili iba detaily. Predtým príplatkové LED svetlá patria do zoznamu štandardnej výbavy pri všetkých modifikáciách. Jemne sa prispôsobil aj predný nárazník.

Zásadnejšie zmeny nastali až v technickej sfére. Šesťstupňová automatická prevodovka R-Tronic musela uvoľniť miesto novému, dvojspojkovému sedemstupňovému systému S-Tronic. Pri použití dvoch spojok sa znížil čas na preradenie na úplne minimum. S-Tronic bude štandardne k motorom V10, za príplatok aj k V8.

Základný motor 4,2 V8 FSI sa dočkal zvýšenia výkonu. V upravenej verzii dosiahne až 316 kW (430 k) a krútiaci moment 430 Nm. S príplatkovou automatickou dvojspojkovou prevodovkou vystrelí na stovku za 4,3 sekundy, čo je o 0,3 menej ako šesťstupňový manuál. To platí pre kupé, Spider má časy 4,6 sekundy, respektíve 4,9. Obe karosárske verzie dosiahnu zhodne 302 km/h.

Silnejší 5,2 V10 FSI príde s dvoma výkonovými verziami. Obyčajná ponúkne 386 kW (525 k) a 530 Nm. Nový vrchol modelového radu pridá do názvu slovo Plus. Taktiež sa to prejaví na výkone, vzrastie na 404 kW (550 k) a krútiaci moment poskočí na 540 Nm.

Pri najvýkonnejšom Plus sa ručička stopiek zastaví pri šprinte na sto kilometrovú rýchlosť na hodnote 3,5 sekundy. Ak vodič bude držať plyn, tak na rýchlomere bude ručička pokračovať až do 317 km/h. Obyčajná V10 potrebuje na stovku o desatinu sekundy viac a maximálna rýchlosť je nižšia o 4 km/h.

Foto – Audi