Audi pripravilo facelift pre svoje SUV namierené proti konkurentom ako BMW X3, Mercedes-Benz GLK a Volvo XC60. Q5, ktoré sa predáva od roku 2008 sa v modelovom roku 2013 dočkalo niekoľkých noviniek.
Facelift nie je výrazný. Audi v tomto prípade zvolilo taktiku ponechania toho, čo bolo dobré. Mierne zmeny možno nájsť, pozorným okom, na prednej maske. Hlavným rozdielom pri pohľade spredu sú bez diskusie reflektory s prispôsobenými LED svetlami spojenými s bi-xenónovými. Zadná časť dostala prepracovaný difúzor a zmenený tvar koncoviek výfuku.
Dôležitejším ako tvarovým rozdielom sú motory. Audi tvrdí, že spotreba a emisie klesli až o 15 percent, ale záleží na voľbe kombinácie motora s prevodovkou. Pod kapotou bude možné nakonfigurovať jeden z troch naftových alebo dvoch benzínových jednotiek.
Základ ponuky jazdiacej na diesel bude klasický, dvojlitrový švorvalec TDI. S výkonom 105 kW (143 k) a krútiacim momentom 320 Nm bude v kombinácii s predným pohonom a manuálnou šesťstupňovou prevodovkou potrebovať iba 5,3 litra paliva na 100 kilometrov. Emisie budú pritom 139 gramov CO2 na kilometer. Spotreba spojená s objemom nádrže 75 litrov dáva teoretický akčný rádius auta až 1400 kilometrov.
Výkonnejšia alternatíva dvojlitra bude disponovať 130 kW (177 k) a 380 Nm. S pohonom všetkých kolies Quattro a automatickou sedemstupňovou prevodovkou S-Tronic bude potrebovať priaznivých 6 litrov nafty na 100 kilometrov. Na vrchole naftovej ponuky bude stáť trojliter V6 s 180 kW (245 k) a 580 Nm. Pri spotrebe 6,4 litra dokáže auto rozbehnúť na stokilometrovú rýchlosť za 6,5 sekundy.
Benzínové motory reprezentuje TFSI s objemom 2,0 litra a výkonom 165 kW (225 k). Krútiaci moment 350 Nm roztáča všetky kolesá. Dvojliter si za svoje služby vypýta 7,6 litra benzínu každých 100 km. Na želanie bude kombinovateľný s osemstupňovou automatickou prevodovkou tiptronic. Tá bude sériovo pre šesťvalcové, trojlitrové TFSI s 200 kW (272 k) a 400 Nm. Najvýkonnejšia alternatíva dostane SUV na sto kilometrov za hodinu v priebehu 5,9 sekundy.
Audi v Q5 predstavuje prvý SUV hybrid zo svojej dielne. Dvojlitrové TFSI vytvára 155 kW (211 k) a 350 Nm. Je však doplnené o elektromotor s extra 40 kW (55 k) a 210 Nm. Celkové hodnoty 180 kW (245 k) a 480 Nm stačia na zrýchlenie n stovku za 7,1 sekundy a spotrebu 6,9 litra benzínu na 100 km. Na energiu z Li-Ion akumulátorov s kapacitou 1,3 kWh prejde hybridné SUV až 3 kilometre.
Cena základnej verzie 2,0 TDI s vyšším výkonom 130 kW (177 k) bude v Nemecku 39 900 eur. To predstavuje nárast o 150 eur oproti predchodcovi s výkonom 125 kW (170 k). V lete môžeme očakávať aj výkonné SUV.
Foto - Audi