Nový motor v Q5 je monžé nabíjať z bežnej elektrickej siete, čo znamená, že v elektrickom režime zvládne prejsť na nabitie až 40 kilometrov. Bez spaľovacieho motora dokáže vyvinúť rýchlosť až 135 kilometrov za hodinu.
Pohonná sústava pozostáva z dvojlitrového benzínového turbomotora produkujúceho 185 kW (252 k)a 370 Nm a elektromotora s výkonom 105 kW (143 k) a krútiacim momentom 350 Nm. Kombinované čísla sú 270 kW (367 k) a 500 Nm.
S takou porciou výkonu sa podarí Q5 vyraziť na stokilometrovú rýchlostnú métu za 5,3 sekundy. Zrýchľovanie ustane pri 240 kilometroch za hodinu. Výrobca udáva hybridnú spotrebu na úrovni 2,1 litra benzínu na sto kilometrov.
Audi Q5 55 TFSI E - na kufri je nové logo Zdroj: Audi
Pri jazde na elektrickú energiu čerpá elektromotor zo vstavanej batérie s kapacitou 14,1 kWh. Je pod podlahou batožinového priestoru. Z bežnej 220V siete je možné batérie naplniť v priebehu 6 hodín.
Vizuálne odlišnosti hybrid nemá, má iba jedny dvierka na blatníku naviac, pod nimi je nabíjací konektor a líši sa ešte označením na veku batožinového priestoru. V domácom Nemecku štartuje s cenovkou 60 450 eur. Do predaja sa dostane v treťom kvartáli tohto roka.
Audi Q5 55 TFSI E - plné nabitie z 220V znamená 6 hodín Zdroj: Audi