Je jasné odkiaľ automobilka motor má. Veď bol najskôr v SQ7. Aby to nebolo len o motore, tak auto zmenia 22-palcové zliatinové disky kolies, či exkluzívne pre verziu S prichystané štyri koncovky výfuku. Trochu iný tvar majú aj otvory na prívod vzduchu k motoru.

Najdôležitejšou vecou však stále zostáva to, čo   je pod prednou kapotou. Tam si miesto našiel štvorlitrový naftový osemvalec s dvojitým prepĺňaním. Dosahuje výkon 320 kW (435 k) a krútiaci moment až 900 Nm. Krútiaci moment je dostupný od 1 000 otáčok za minútu.

Motor spolupracuje s automatickou osemstupňovou prevodovkou a výkon posiela na všetky štyri kolesá. Až do 20 kilometrov za hodinu funguje v aute mild-hybrid. Má 48-voltový Li-Ion balík batérií a okrem pohonu auta má ešte jednu funkciu.

Audi SQ8 - bude mať 4 koncovky výfuku Zdroj: Audi

Energia z hybridného systému poháňa elektronický kompresor asistujúci turbám pri zrýchľovaní z nízkych otáčok. Výsledkom snaženia je, že stále obrovské SUV zvládne rozbeh na stovku v priebehu 4,8 sekundy. O maxime nie je nutné baviť sa, pretože stále funguje obligátne obmedzenie na známy limit.

Automobilka pre SQ8 ponúkne aj keramické brzdy, ktoré sa môžu hodiť pri krotení výkonu. V ponuke showroomov bude SQ8 už koncom tohto roka. Cenou by sa verzia bez doplnkovej výbavy mala dostať pod 100-tisíc eur.

Audi SQ8 - má mild-hybridný systém Zdroj: Audi