Vizuálne sa naftová verzia od tej benzínovej veľmi nelíši. Zmena je len v označení TDI na veku batožinového priestoru, ale ani tá tam nemusí byť. Najvýraznejšia zmena bude v počte zastávok na tankovanie počas dlhších ciest.

Nový model však nebude v dynamike príliš zaostávať. Ponúkne veľmi slušné parametre. Bude mať trojlitrový šesťvalec s prepĺňaním, mild-hybrid a hlavne elektrické turbo. Energiu bude brať z Li-Ion batérií pod podlahou batožinového priestoru.

Elektrický systém prepĺňania má odstrániť turbodieru, ktorou sa vedia naftové motory prejavovať. Robí to tak, že roztočí lopatky ešte skôr ako by to bolo pri konvenčnom prepĺňaní. Trojliter ponúkne výkon 258 kW (350 k) a krútiaci moment masívnych 700 Nm.

Audi SQ5 TDI - na stovke je o tri desatiny sekundy skôr ako benzínová verzia Zdroj: Audi

Na stovku sa SUV dostane v priebehu 5,1 sekundy. Maximum nie je prekvapivé. Je obmedzené na 250 kilometrov za hodinu. Výrobca dodáva, že mild-hybrid umožňuje ušetriť až 0,7 litra nafty každých sto kilometrov. Je zaujímavé, že benzínové SQ5 má stovku o 0,3 sekundy neskôr.

Adaptívny systém rozdeľovania krútiaceho momentu medzi nápravy pracuje s možnosťou poslať až 70 percent dopredu, alebo až 85 percent dozadu. Nový šesťvalec je štandardne spojený s osemstupňovou automatickou prevodovkou.

Základná cena v Nemecku je 67 750 eur.

Audi SQ5 TDI - nemecká cena je pod 70-tisícmi Zdroj: Audi