Trojliter TDI a Audi A6 je jedna z najznámejších a najpopulárnejších kombinácii v celom modelovom portfóliu Audi. Nový diesel s rovnakým objemom bude ponúkaný zo začiatku v troch modeloch. Samozrejme ho dostane A6, taktiež kombi A6 Avant a liftback A7.
Časom by sa mal dostať aj do ostatných modelov značky. Kandidáti na transplantáciu tejto jednotky sú A8, Q5 a Q7. Ak sa pozrieme na rozmery, tak novinka by vošla aj pod kapotu A4.
Na rozdiel od predchádzajúcich naftových trojlitrov má novinka dve turbá. Tie zabezpečujú rovnaký výkon, ako mal päťlitrový motor V10 TDI vo Volkswagene Touaregu. Motor poskytne 230 kW (313 k). Maximálny krútiaci moment sa dostal na 650 Nm.
Zrýchlenie, ktoré 3.0 TDI ponúka bolo ešte nedávno záležitosťou rýdzo športových vozidiel. So sedanom A6 vybehne na stovku za 5,1 sekundy. Kombi A6 Avant a štvordverové kupé A7 potrebujú o 0,2 sekundy dlhší čas, 5,3 sekundy.
Motor sa bude štandardne kombinovať s osemstupňovou prevodovkou Tiptronic. Výkon cez ňu prechádza na všetky štyri kolesá cez systém Quattro.
Vysoký výkon však neznamená vysokú spotrebu. Nový systém chladenia, ktorý dokáže zohriať olej a chladiacu kvapalinu na prevádzkovú teplotu čo najskôr v spolupráci s vypínaním motora start-stop robia hlavný trik. Kombinovaná spotreba sa podľa výrobcu ustálila na 6,4 litroch nafty. Emisie pritom dosahujú iba hodnotu 169 gramov CO2 na kilometer.
Zaujímavosťou bude špeciálny aktívny prvok vo výfuku. Ten má len jedinú funkciu – zlepšiť zvuk. Podľa Audi znie motor, vďaka tomuto členu, ako športové auto, vraj skoro ako benzínové.
Foto – Audi