Nový držiteľ rekordu teda zvládol trať s časom 7:42,253. Na to mu stačilo vziať si motor z modelov RS6 a RS7. To znamená, že pod kapotou je agregát s ôsmimi valcami, dvomi turbami, štyrmi litrami objemu a výkonom 442 kW (600 k).
Motor využíva mild-hybridný systém a celkové maximum krútiaceho momentu je 800 Nm. Základný parameter, zrýchlenie na stovku, je 3,8 sekundy, čo je len o 0,2 sekundy viac ako má Lamborghini Urus. Na dvojstovke je RS Q8 za 12,9 sekundy, čo je zase o 0,8 sekundy viac. A je to o zároveň o 3,2 sekundy lepšia hodnota ako má základný Volkswagen up! na stovku.
Maximálnu rýchlosť Audi stanovilo presne na rovnakú medzu ako Lamborghini s Urusom. Koniec-koncov niektoré riešenia majú podobné. Obe autá majú obmedzovač nastavený na 305 kilometrov za hodinu.
Audi RS Q8 - interiér sa veľmi nezmenil Zdroj: Audi
Aj keď sa RS Q8 stále radí medzi SUV, tak po znížení a s obrovskými diskami skôr patrí medzi megalomanské hohatche. V základnej výbave má 22-palcové disky, ale na všetkých oficiálnych fotkách má 23 palcov každý disk.
Obrovské auto potrebuje aj adekvátnu brzdnú silu. K tomu slúžia príplatkové keramické brzdy s kotúčmi s priemerom 440 milimetrov vpredu a 370 milimetrov vzadu. Aj RS Q8 má zlepšené manévrovanie pomocou natáčania zadnej nápravy.
Základná cena RS Q8 v Nemecku bude 127-tisíc eur.
Audi RS Q8 - na volante je malý znak RS Zdroj: Audi