Mercedes-Benz tiež ponúkal predĺženú verziu triedy E. Mala šesť dverí, po troch na každej strane, aby sa dalo ľahko dostať na každý z troch radov sedadiel. Rovnakou cestou ide aj dvakrát predĺžené Audi A8. Po prvý stĺpik je rovnaké ako to najkratšie.

Extended má celkovú dĺžku 6,36 metra, z čoho rázvor osí kolies samotný sa dostal až na 4,22 metra. Šesťdverový gigant s modrým lakom karosérie je spevnený hliníkovými sekciami v prahoch a v stredovom tuneli. Hmotnosť sa aj vďaka nim podarilo udržať na prijateľných 2418 kilogramoch.

V interiéri je šesť sedadiel, čo znamená, že každý v aute bude mať vlastné dvere. Ani o presvetlení interiéru nebude vďaka 2,4-metrovému sklenému panelu na streche nikto polemizovať. Vnútro je čalúnené bledou kožou Valcona.

Druhý a tretí rad pozostáva zo štyroch samostatných sedadiel s vlastným elektrickým nastavovaním. Stredová konzola nekončí pri druhom rade, ale tiahne sa cez celý dlhý interiér. Displeje a chladnička majú svoje miesto tiež.

Audi A8L extended - komfort je na každom zo šiestich sedadiel Zdroj: Audi

Napriek veľkosti sa zákazník rozhodol, že trojlitrové TFSI so šiestimi valcami stačí. Výkon 228 kW (310 k) a krútiaci moment 440 Nm využívajú osemstupňovú prevodovku a pohon všetkých kolies. Kolos dokáže zvládnuť stokilometrovú rýchlosť za rešpektuhodných 7,1 sekundy. Maximum je už klasicky obmedzené, aj v tomto prípade, na 250 km/h.

Automobilka zákazníka neprezradila, ale špekuluje sa, že auto objednala nórska kráľovská rodina pri príležitosti 25 rokov panovania kráľa Haralda.