Audi, dcéra Volkswagenu, v pondelok uviedla, že v dôsledku čoraz skromnejších zásob vozidiel v predajniach sa objem predaja teraz znižuje.
K oslabeniu trendu dochádza aj preto, že sa od 1. septembra zavádza spotrebiteľský cyklus WLTP. Dochádza k zdržaniam pri jeho zvládaní. Preto Audi niektoré modely zatiaľ neexpeduje.
Šéf distribúcie a dočasný predseda správnej rady Bram Schot hovorí o „ťažkých nasledujúcich mesiacoch“. Od januára predaj vozidiel Audi vzrástol medziročne o 5,5 percenta. V auguste si jeho autá kúpilo 154-tisíc zákazníkov, z nich bolo v Európe 60-tisíc.
Odbyt sa vydaril aj vďaka novému modelu SUV Q2. V Číne vzrástol odbyt o šesť percent na 57-tisíc a v USA o 5,5 percenta, kde sa predalo 21-tisíc vozidiel značky Audi.
Automobilka predstaví 17. septembra prvýkrát verejnosti v San Franciscu Audi e-tron. Začne ním podľa B. Schota „novú éru svojho podniku“. Pôjde o plne elektrické SUV. Montovať sa bude v Bruseli.