Audi len nedávno upravilo jeden zo svojich ťažiskových modelov, A4. Ten prešiel zmenou zovňajšku a dostal niektoré technické novinky.
Zmeny zmeneného exteriéru prichádzajú aj od úpravcu ABT. Všetko je podriadené športovému vzhľadu. V preklade to znamená klasické úpravy predného nárazníka a bočných prahov. Šokujúco nepôsobia ani vetracie otvory v prednom nárazníku, prípadne decentný spojler na kufri.
Pri pohľade na zadnú časť si pozorné oko potenciálneho zákazníka určite všimne aj štvoricu koncoviek výfuku. Bok zase oživujú veľké kolesá. Veľké v tomto prípade predstavujú priemer 19 palcov. To je základ. Ak by však zákazník cítil potrebu, môže sedan strednej triedy vybaviť až 20 palcovými zliatinovými diskami.
ABT Sportsline ale okrem dizajnových prvkov ladí aj technické veci. Ako povedal Hans-Jürgen Abt: „A4 je pre nás dôležitý model. Zakaždým prepíše štandard v sedanoch strednej triedy.“
Úpravy motora nastali v troch prípadoch. Benzínový motor 2,0 TFSI, notoricky známy z športových modelov nižších tried sa dostal zo sériových 155 kW (211 k). Po zásahu vyskočil až na 202 kW (275 k). Pritom podobná úprava je možná na každú aplikáciu agregátu.
Trojlitrový benzínový motor TFSI patrí k špičke v tomto modeli. Sériových 245 kW (333 k) poskytuje nadpriemernú dynamiku. V ABT z neho vydolovali až 320 kW (435 k). To je viac ako malo Porsche 911 Turbo z rokov 2001-2005. Vďaka úprave zvládne A4, s označením ABT AS4, stovku za 4,8 sekundy a zrýchľuje až k 282 km/h.
Naftové agregáty u úpravcu zastupuje 3,0 TDI. Tu sa výkon zdvihol z 180 kW (245 k) na 207 kW (282 k). Čo je zaujímavejšie, tak krútiaci moment poskočil z 500 Nm na 560 Nm.
Foto - ABT