Nová prevodovka sa v Astone bude volať Touchtronic III. Osem stupňov bude obsluhovať jedna spojka. A oproti šesťstupňovému automatu, ktorý bol v ponuke doteraz je celá prevodová skriňa ľahšia až o 3 percentá a aj kompaktnejšia.

ZF prevodovku konštruovalo s ohľadom na použite v autách, ktoré majú motor vpredu a pohon zadnej nápravy. Pri kupé Vanquish sa podarilo skrátiť zrýchlenie na stovku o 0,5 sekundy. S novým prevodovým ústrojenstvom métu dosiahne za 3,6 sekundy. Väčší a ťažší sedan Rapide S potrebuje 4,2 sekundy. Obe autá budú zrýchľovať až kým nedosiahnu 322 km/h.

Ďalším pozitívom je zníženie emisií. Pokles predstavuje až 10 percent a Vanquish vypustí každý kilometer 298 gramov CO2 každý kilometer a Rapide S 300 gramov. So znížením záťaže pre životné prostredie prichádza aj zníženie spotreby. Oba modely v kombinovanom cykle potrebujú o 11 percent paliva menej. Absolútna hodnota spotreby sa tak dostala na 9,1 litra na sto kilometrov.

Aston Martin Rapide S - kombinovaná spotreba sa dostala pod 10 litrov Zdroj: Aston Martin

Okrem výmeny prevodovky konštruktéri pracovali aj na úpravách motorových periférií. Vďaka zníženiu tlaku vo výfukovom potrubí sa podarilo zvýšiť výkon o 2 kW (3 k) pri modeli Vanquish na celkových 424 kW (568 k) a o 1 kW (1,3 k) pri Rapide S, ktorý má 412 kW (552 k). Oba dostali naviac 10 Nm a zhodne dosahujú 630 Nm.

Prvé kusy s novou prevodovkou sa na trhu objavia v treťom štvrťroku tohto roka ako modelový rok 2015.