Aston Martin Rapide predstavuje pekný protipól ku kontroverzne vyzerajúcemu Porsche Panamera. Maserati Quattroporte hrá tiež podobnú ligu a najsilnejšie Mercedesy, BMW a Audi ostávajú v porovnaní s nimi trocha v ústraní.

Porsche však malo niečo, čo Astonu chýbalo. Malo totiž Panameru Turbo S. V nej prepĺňaný osemvalec produkuje 405 kW (550 k) a 750 Nm. Rapide malo doteraz len 350 kW (480 k) a 600 Nm. Výkonovo to v prepočte stačilo na Panameru Turbo bez magického S.

Rapide S bude z rovnakého dvanásťvalca s objemom 5,9 litra dolovať 410 kW (558 k) a 620 Nm. Krútiaci moment je oproti stuttgartskému protivníkovi výrazne nižší. Dôvodom na to je, že Aston Martin sa nespolieha na prepĺňanie a dosahuje výkon s atmosférickým plnením.

Zmeny na pohonnom ústrojenstve umožnili zlepšiť čas zrýchlenia na stovku o 0,3 sekundy. Ručička pretne líniu 100 km/h v priebehu 4,9 sekundy. V tejto disciplíne zase dominuje Panamera Turbo S so svojím masívnym prepĺňaním a zvládne ju za 3,8 sekundy.

Z pohľadu maximálnej rýchlosti sú obe autá rovnaké, Rapide S aj Panamera Turbo S dosiahnu 306 km/h. Aston Martin zlepšil zvýšením výkonu aj hodnotu spotreby. Kombinovane si novinka vypýta 14,4 litra na sto kilometrov. Dokonca aj emisie sa znížili z 355 gramov CO2 na kilometer na 332 gramov.

Dizajnové zmeny, ktoré sa udiali možno nazvať len detailnými. Pozorné oko si všimne zmenený predný spojler a upravenú masku chladiča. Za príplatok si potenciálny zákazník môže zvoliť balík Carbon Exterior Pack s predným spojlerom, zadnými výplňami svetiel, difúzor a kryty zrkadiel z karbónu.

Vnútro pomôže zmeniť nové obloženie s klavírnym lakom a príplatkové dvojfarebné červeno-čierne čalúnenie. Budúci mesiac sa Rapide S začne predávať za 150 000 britských libier, čo je v prepočte 178 500 eur.

Foto – Aston Martin