Zraz fanúšikov koncernu Volkswagen v Rakúsku pri Wörhtersee je taký populárny, že koncern pripravil koncept každej svojej základnej značky. Seat nezostal pozadu a predviedol dva modely. Aj keď stretnutie skončilo v nedeľu 11.5.2013, autá nestratili na zaujímavosti a budú pokračovať.
Seat Leon s príznačným názvom Cup Racer je predvádzacím autom pre tímy pretekajúce na okruhoch. Ako základ poslúžil päťdverový hatchback oblečený do matnej šedej farby s doplnkami v oranžovej. Osemnásťpalcové zliatinové disky tiež nesú rovnakú farebnú schému.
Na prvý pohľad je zrejmé výrazné rozšírenie a obrovský spojler, ktoré ho automaticky odlišujú od verzii bežne v predaji. Vnútro stratilo väčšinu výbavy, ale dostalo ochrannú klietku, škrupinové sedadlá a multifunkčný volant.
Leon Cup Racer využíva potenciál dvojlitrového štvorvalca spaľujúceho benzín. Konštruktéri z neho dostali 243 kW (330 k) a 350 Nm. Cez šesťstupňovú prevodovku DSG poháňa v najlacnejšej verzii za 70 000 eur predné kolesá. So sekvenčnou prevodovkou a mechanickým diferenciálom cena stúpne na 95 000 eur.
Seat Ibiza SC Trophy ide rovnakou cestou. Rozšírenie, matná čierna a oranžové doplnky pripomínajú Leon. Ale pod prednou kapotou je civilnejší motor. štvorvalec 1,4 TSI je zo sériových 132 kW (180 k) vyladený na 147 kW (200 k). Rovnako ako v obyčajnej Ibize Cupra je spojený so sedemstupňovým DSG ovládaným z volantu. Pribudol však mechanický samosvorný diferenciál.
Spolu s osemnásťpalcovými diskami, lepším brzdovým systémom a ochranným rámom v interiéri sa cena vyšplhala na 31 500 eur.
Foto – Seat