Základná verzia nového modelu má atmosférický 1,6-litrový benzínový motor SCe. Predchodca má ako základ turbomotor s objemom 1,2 litra. Naftové pohonné jednotky zostali z pohľadu objemov úplne bez zmien. Jediným vylepšením je pridanie výkonného 1,6-litrového dCi 165 v Mégane GT.

GT sa zmenilo aj v benzínovej špecifikácii. Už nemá manuálnu prevodovku a nemá ani dvojlitrový turbomotor. Objem motora sa zmenšil na 1,6 litra a prevodovka má o stupeň viac. Pribudla jej aj jedna spojka a radí automaticky.

Na porovnanie a pozorovanie pokroku je najvhodnejší práve benzínový agregát v GT.

Renault Mégane Grandtour GT 3.gen Renault Mégane Grandtour GT 4.gen
Prevádzková hmotnosť 1463 kg 1467 kg
Rázvor 2703 mm 2712 mm
Objem batožinového priestoru 486/1585 l 521/1504 l
Objem motora/usporiadanie 1998 cm3/R4 1618 cm3/R4
Výkon 162 kW (220 k)/5500 ot/min 151 kW (205 k)/6000 ot/min
Krútiaci moment 330 Nm/2400 ot/min 280 Nm/2400 ot/min
Prevodovka Šesťstupňová manuálna Sedemstupňová automatická EDC
Maximálna rýchlosť 240 km/h 230 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 7,6 s 7,4 s
Kombinovaná spotreba 7,5 l/100 km 6,0 l/100 km
Emisie 167 g CO2/km 134 g CO2/km
Prameň: technické údaje Renault

Nová generácia vyzerá, že je v horšej pozícii ako predchodca s motorom zo základom v Mégane RS. Avšak prevodovka dokáže posunúť zrýchlenie na čas lepší o 2 desatiny sekundy. Spotreba dokonca klesla o 1,5 litra v kombinovanom cykle. Nárast sa prejavil v objeme batožinového priestoru a aj v rázvore.

Mégane Grandtour GT 3.gen Mégane Grandtour GT 4.gen
Základná cena 23 390 eur 22 390 eur
Metalíza 550 eur 550 eur
Bezkľúčový prístup 350 eur X
Tempomat X X
Disky z ľahkej zliatiny 18 palcové X 450 eur
Full LED svetlá - X
Automatická klimatizácia X X
Navigačný systém 900 eur (R-link) 400 eur
Systém 4Control - X
Parkovacia kamera 120 eur 200 eur
Systém varovania pred opustením pruhu 800 eur (pack Pozornosť) X
Celková cena 26 110 eur 23 990 eur
Prameň: Cenníky Renault

Po prezretí cenníka z porovnania znova lepšie vychádza nová generácia. Má lepšiu výbavu, ponúka podvozok 4Control a tiež LED svetlá. V prospech predchodcu hovoril manuál, ale dvojspojkový automat je dôstojnou náhradou s rýchlym radením.