1. Veľkosť takmer ako Q7
Audi Q8 bude mať rázvor tri metre, dĺžku päť metrov a šírku dva metre. Určite bude patriť medzi veľké autá, pôdorysom atakuje veľkosť Audi Q7, výška je o tri centimetre menšia, iba 1,71 metra. S trojlitrovým TDI bude vážiť 2 145 kilogramov.
Audi Q8 02
2. Exkluzívne Made in Bratislava
Audi bude Q8 vyrábať pre celý svet exkluzívne v Bratislave. Model predvádza novú tvár SUV so štyrmi kruhmi na kapote. Veľká singleframe maska má iné stvárnenie a je omnoho mohutnejšia ako na ostatných aktuálnych modeloch. Auto bude mať vpredu aj vzadu všetky svetlá LED.
Audi Q8 03
3. Prístrojová doska je úplne inde ako v Q7
Prístrojová doska nevznikla jednoduchým prevzatím z Q7. Využíva dva displeje a najviac sa približuje novej generácii A8 a A7. Celkovo je interiér, vzhľadom na bočný profil, trochu menší ako v Q7. Ale aj tak ponúka batožinový priestor s objemom 605 litrov v základnom usporiadaní. Po sklopení zadného radu sedadiel je to dokonca 1 755 litrov.
Audi Q8 04
4. Bude mať veľa displejov
Pred vodičom je Audi Virtual Cockpit. Zobrazuje naozaj množstvo informácií a môžete si naň vytiahnuť napríklad veľkú mapu. Takže ostatné displeje môžete nechať na klimatizáciu a na informácie z audia. Aj napriek dotykovým displejom zostalo ovládanie hlasitosti aj klasickým kolieskom, ale je schované až v spodnej časti, na úpätí zalomenia stredového tunelu k displejom.
Audi Q8 05
5. Bude mať mild hybrid diesel
Každý z ponúknutých agregátov bude používať technológiu mild hybrid. Nie je to plný hybrid, ale pracuje 48V sieťou a pridáva Li-Ion batériu so štartovacím generátorom. Pri spomaľovaní dokáže rekuperovať až 12 kW a nabíjať batériu. Až do 160 km/h tak dokáže Q8 jazdiť s vypnutým spaľovacím motorom.
Na začiatok bude v ponuke verzia Q8 50 TDI s trojlitrovým naftovým motorom a celkovým výkonom 210 kW (286 k) a krútiacim momentom 600 Nm. Motor spolupracuje s osemstupňovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies Quattro. Neskôr pribudne trojliter TFSI s výkonom 250 kW (340 k) a slabšia naftová alternatíva.
Audi Q8 06
Bonus: Bude natáčať zadnú nápravu
Q8 bude mať sériovo progresívne riadenie. Ale v ponuke príplatkovej výbavy bude aj natáčanie zadnej nápravy, ako má aj Lamborghini Urus. Elektromechanický systém natáča zadné kolesá až do piatich stupňov. Pri malých rýchlostiach sa natáčajú proti smeru natočenia predných, kvôli zvýšeniu obratnosti, ale vo vyšších rýchlostiach sa kvôli stabilite natáčajú rovnako.
Audi Q8 07