Nový e-Boxer je vlastne hybridný systém, prvý od Subaru. Prvými vozidlami, ktoré s ním prídu budú modely XV a Forester. Základom celého systému je benzínový agregát s objemom dva litre. Jeho usporiadanie je klasické pre automobilku, má protibežné piesty.

Spaľovací agregát však nie je vytiahnutý zo skladu dielov, ale je výrazne inovovaný, má až 80 percent nových častí. Jeho spojenie s upravenou prevodovkou Lineartronic, čo je bezstupňový automat, alebo CVT, nikoho neprekvapí. Automobilka sa tejto prevodovky drží už dlhé roky. Práve do hybridov však sedí, z automobilových aplikácií, najviac.

Systém pohonu využíva aj elektromotor a menšie batérie. V režime EV dokáže prejsť až 1,6 kilometra do rýchlosti 40 kilometrov za hodinu. Elektrická jazda sa zapína prepínačom na prístrojovej doske. Údaje sú rovnaké pre oba modely.

Subaru e-Boxer systém Zdroj: Subaru

Výhodou e-Boxeru je zníženie spotreby najmä v mestskej premávke s častým zastavovaním a rozbiehaním. Zníženie môže byť až o 11 percent, v porovnaní so samostatným dvojlitrovým benzínovým motorom.

Verzia s pohonom systémom e-Boxer nie je jedinou novinkou Foresteru. Ten je kompletne prepracovaný, je o 20 milimetrov dlhší a o 30 milimetrov širší. Hodnota rázvoru sa pretavila do 33 milimetrov naviac pre zadných pasažierov. Dôležité ostáva, že svetlá výška je naďalej terénne kompatibilných 220 milimetrov.

Subaru XV Zdroj: Subaru