Umiestnenie batérií trochu zmenšilo batožinový priestor. Akumulátor s kapacitou 13 kWh znížil jeho objem zo 625 litrov na 485 litrov. Po sklopení sedadiel je to pokles z 1760 litrov na 1610 litrov. Takisto klesla aj užitočná hmotnosť a vzrástla pohotovostná. Oproti 1,5 TSI je nárast práve tu až 230 kilogramov. Rovnaké zmeny sä aj pri kombi.

Pritom výkony sú naozaj slušné. Celkovo systém dáva 160 kW (218 k). Pritom benzínová časť, štvorvalec 1,4 TSI produkuje 115 kW (156 k) a elektromotor odovzdáva svojich 85 kW (115 k). Krútiaci moment benzínového agregátu je 250 Nm a elektromotora 330 Nm.

V kombinovanom cykle s váženým priemerom sa Superb iV dostáva na hodnotu spotreby v rozmedzí 1,0 až 1,9 litra benzínu na sto kilometrov. Automobilka hovorí o spotrebe elektrickej energie 153-181 Wh na kilometer. Podľa takýchto vážených priemerov má Superb iV blahodárny účinok na celkový priemer flotilových emisií s hodnotami od 25 do 42 gramov CO2 na kilometer.

Škoda Superb iV - nabíjací konektor je za maskou Zdroj: Škoda

Základná cena s výbavou Ambition, keďže základná Active ani v cenníku nie je, je 34 430 eur. Avšak Škoda ponúka bonus 1 500 eur a ďalších 5 000 eur môže ísť z ceny dole ak ste dostali dotáciu na elektromobil, či plug-in hybrid. Po zarátaní týchto výhod sa cena môže dostať až na 27 930 eur.

Za kombi je príplatok 1 200 eur. Najdrahšia verzia Superbu iV stojí 42 370 eur a ponúka rovnaké možnosti zníženia ako základný liftback. Dokonca ani plne vybavený Superb iV nepresiahne maximálnu povolenú hranicu 50 000 eur obstarávacej ceny.

Škoda Superb iV - navonok sa veľmi nelíši Zdroj: Škoda