Aj keď sa hovorí, že Bentley Continental je len prefíkanou kamuflážou Volkswagenu Phaeton, ale aj napriek tomu má svoje čaro. Continental Flying Spur je štvordverovou verziou kupé GT. Pre modelový rok 2014 prichádza s niekoľkými výraznými zmenami.
Nová verzia modelu si požičiava tvary od Continental GT a od Mulsanne. Celkovo upravený dizajn spôsobil, že veľký sedan vyzerá nižšie a širšie. Predné svetlá ostali umiestnené v dvoch kruhových otvoroch, ale zadné sú hranatejšie. Klesajúca línia kufra a práve tvar svetiel evokujú tvary Jaguarov z osemdesiatych rokov.
Úprava navonok je sprevádzaná aj prispôsobením pod povrchom. Niektoré sekcie karosérie sú pevnejšie, celkovo sa tuhosť dostala na hodnotu 36 500 Nm na stupeň. Pozitívom modifikácií je určite aj úbytok hmotnosti. Continental Flying Spur stratil až 50 kilogramov použitím hliníkovej kapoty a blatníkov a veka kufra z kompozitných materiálov.
Interiér dostal až 600 nových komponentov, čo znamená, že iba slnečné clony, opierky rúk a držadlá na dverách ostali rovnaké ako v pôvodnom Flying Spur. V prípade priplatenia za Multi-Media Specification budú môcť zadní pasažieri využívať pripojenie cez Wi-Fi, bezdrôtové slúchadlá a dva 10-palcové monitory.
Všetky gadgety dokážu zadní pasažieri ovládať cez Touch Screen Remote. Ten vylezie zo zadnej stredovej konzoly po stlačení príslušného tlačidla. Zozadu sa tak dá kontrolovať okrem iného aj automatická klimatizácia, celý informačno-zábavný systém a aj nastavenie vlastného sedadla.
Spočiatku bude pod kapotou výlučne twin-turbo W12 s objemom šesť litrov. Výkon agregátu sa dostal na 460 kW (625 k) a krútiaci moment na 800 Nm. S osemstupňovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies sa na stovku dostane za 4,3 sekundy a skončí až pri 322 km/h. Priemerná spotreba pritom dosahuje 14,7 litra na sto kilometrov. Aj Flying Spur má potenciál na použitie menšieho prepĺňaného motora V8.
Foto – Bentley