Keď Citroën predstavil svetu koncept Technospace, špekulovalo sa, že niektoré detaily by sa mohli dostať do sériovej výbavy. Ale nakoniec mal taký úspech, že z neho vzniklo bez väčších úprav rovno sériové C4 Picasso.
Už to veľa prezrádzalo o objemnejšom Grand C4 Picasso. S označovaním stredným menom Grand začal Renault pri Espace a Scénicu a postupne sa rovnaké názvoslovie dostalo aj do Citroënu a Fordu. Ale naspäť ku Grand C4 Picasso.
Podobne ako predchodca s rovnakým menom, aj nová verzia bude mať až sedem miest. Ak však nebude potrebná taká kapacita pasažierov, tak po sklopení sedadiel vznikne až 645 litrov batožinového priestoru. Posunutím druhého radu sedadiel úplne dopredu sa objem zväčší až na 700 litrov.
Podobne ako kratšia verzia, aj táto sedí na platforme EMP2 (Efficient Modular Platform 2), ktorá umožnila zníženie hmotnosti až o 100 kilogramov, podľa verzie. V tomto prípade je však rázvor natiahnutý až na 2,84 metra. To je medzigeneračný nárast o 11 centimetrov, pričom celková dĺžka ostala rovnaká.
Hlavný rozdiel medzi oboma novými modelmi C4 Picasso začína pri stredovom stĺpiku. Pri verzii Grand strecha nezačína klesať, ale ešte chvíľu pokračuje horizontálne. Vďaka tomu majú pasažiéri vzadu viac miesta na hlavu. Iné sú aj predné nárazníky a zadné svetlá dostali úplne iný tvar, pri sedemmiestnej alternatíve vyzerajú ako písmeno C.
Pod kapotu sa určite dostanú úsporné motory HDi. Ponuka bude kopírovať portfólio agregátov kratšieho brata. V preklade tak bude dostupný benzínový motor VTi 120 s 88 kW (120 k) a THP 155 s 115 kW (156 k). Naftu budú pre svoj beh potrebovať e-HDi 90, ktorý v niektorých verziách produkuje oba 98 gramov CO2 na kilometer, e-HDi 115 a k nim by sa mal časom pridať aj BlueHDi 150.
Ak ostane cenový rozdiel medzi C4 Picasso a Grand C4 Picasso rovnaký ako pri súčasných modeloch, mohol by základný model Grand C4 Picasso VTi 120 Attraction stáť 18 390 eur. Základný naftový HDi 90 by pri takom rozdiele vyšiel 19 390 eur.
Foto – Citroën