Polovica životného cyklu vozidla býva u väčšiny výrobcov automobilov podnetom k predstaveniu aspoň niekoľkých inovácii. Tie sú využívané najmä kvôli tomu, aby bolo auto stále aktuálne a stále lákalo zákazníkov.

Presne takýto scenár zvolil aj Citroën v prípade malého hatchbacku DS3. Modernizácia zasiahne hatchback, ale aj kabriolet, či skôr hatchback s látkovou strechou. V rámci faceliftu však zmenou prešli len predné svetlá.

Nový systém reflektorov využíva okrem LED na denné svietenie aj xenón a smerovky blikajú sekvenčne, podobne ako na autách Audi. Inšpiráciou pre rozmiestnenie prvkov vnútri svetiel ponúkli koncepty Wild Rubis a Numero 9.

Pozitívom nových svetiel je ich životnosť, ktorá sa dostala na 20 000 hodín, čo je dvadsaťkrát viac ako dosahujú bežné halogénové systémy. Pri stretávacích svetlách sa zníži ich spotreba o 35 percent a pri diaľkových až o 75 percent.

Popri inovácii dôležitej najmä v noci prišli pod kapotu aj nové motory. Agregáty s označeniami Blue HDi 100 a Blue HDi 120 spĺňajú emisnú normu Euro 6. Slabšiemu stačia tri litre nafty na sto kilometrov v kombinovanom cykle a silnejší potrebuje 3,6 litra.

Citroën DS3 FL - svetlá sú najzávažnejším novým vizuálnym prvkom Zdroj: Citroën

Benzín bude reprezentovať pohonná jednotka PureTech e-VTi 82 ETG s robotizovanou manuálnou prevodovkou. Na sto kilometrov mu stačí 4,1 litra benzínu a k tejto hodnote mu pomáha aj päťstupňová prevodovka Efficient Tronic Gearbox. Na Slovensku je základná cena konkurenta Mini stanovená na 12 990 eur a predpokladáme, že sa príliš s faceliftom nezmení, keďže nové svetlá budú za príplatok.