Už v druhom najmenšom modeli ponúka zaujímavé hodnoty výkonu a krútiaceho momentu. Hybridné e-tron ústrojenstvo A3 produkuje 150 kW (204 k) a 350 Nm. Keďže tieto hodnoty by boli na veľký sedan málo, automobilka pracuje pilne na inej konfigurácii.
Pohonná sústava hybridného Audi A8 by mala ako základnú zložku obsahovať trojlitrový naftový agregát V6. Ten bude samozrejme doplnený o elektromotor. Dobíjanie v noci bude možné z elektrickej siete.
V praxi na plné nabitie ponúkne limuzína rádius až 30 kilometrov. Zaujímavým údajom je aj predpokladaná hodnota emisií CO2 na kilometer. Tá sa dostane pod hranicu 100 gramov. Samotný systém e-tron pre A8 automobilka predvedie začiatkom budúceho roka a hneď na to spustí aj výrobu.
Okrem A8 má naftový hybridný systém získať aj A6 a Q7 novej generácie. V súčasnosti najúspornejšou alternatívou pri A8 je verzia 3,0 TDI Clean Diesel Quattro. Tá s výkonom 190 kW (258 k) spotrebuje v kombinovanom cykle iba 5,9 litra nafty na sto kilometrov.
Audi A8 e-tron - pohonnú sústavu zdedí aj A6 a Q7 Zdroj: Audi