1. MBUX
Mercedes kompletne prekopal to, čo je považované za informačno-zábavný systém. Nový MBUX (Mercedes-Benz User Experience) funguje podobne ako Siri na telefónoch Apple. A využíva umelú inteligenciu na rozoznanie povelov, ktoré dávate hlasovým ovládaním. Ak máte nastavenú, ako jazyk menu, Slovenčinu, musíte sa s autom rozprávať po anglicky, ale ak máte Češtinu, tak môžete povely a žiadosti hovoriť po česky. Buď sa dá spustiť zadávanie úloh tlačidlom na novom volante, alebo oslovením "Hey, Mercedes". Neskôr by malo byť možné toto oslovenie vymeniť. Pri ďalšej tohtoročnej aktualizácii by mali byť sprístupnené aj možnosti hľadania na internete. Zatiaľ môžete ovládať funkcie auta, klimatizáciu, vyhrievanie sedadiel, môžete zistiť vonkajšiu teplotu a dialóg je možné využiť aj pri nastavovaní navigácie. Ku všetkému sa pridávajú telefonické Mercedes ME služby.
Mercedes-Benz triedy A - MBUX ponúka možnosť ovládania hlasom ako telefóny od Apple Zdroj: jmr
2. Rozmery
Nová generácia narástla. Na dĺžke pribudlo až 120 milimetrov. Časť z toho sa prejavilo aj na rázvore, konkrétne pribudlo 30 milimetrov. Tie využijú najmä pasažieri na zadných sedadlách. V reále je naozaj vzadu citeľne viac miesta ako v predchodcovi. Šírka auta tiež narástla, ale kompletná šírka so zrkadlami je prekvapivo menšia. Môže za to nové uchytenie pod oknom na dverách miesto uchytenia na začiatku okna.
Mercedes-Benz triedy A - auto je väčšie ako predchodca Zdroj: jmr
3. Ovládanie
Mercedes vyhodil z ovládacích prvkov vynikajúce koliesko. Miesto neho sa dá informačno-zábavný systém MBUX dá ovládať hlasom. Nie je to však jediná možnosť. Displej reaguje na požiadavky trhu a dajú sa na ňom zvoliť jednotlivé prvky dotykom. Ďalšia možnosť ovládania je dotyková plocha na stredovom tuneli. A časť ovládania sa dá realizovať aj dotykovými plochami na volante, ktorý evokuje ten v inovovanej triede S.
Mercedes-Benz triedy A - ovládacia dotyková plocha Zdroj: jmr
4. Nápravy
Trieda A bude využívať dve rôzne zadné nápravy. Jedna bude jednoduchá vlečná a druhá bude mať zložitejšie zavesenie Multilink. Základnou hodnotou, ktorá rozdelí autá je výkon. Všeobecne, čo má do 140 kW (190 k) má vlečku a nad tento výkon je to Multilink. Toto pravidlo však obmedzujú pneumatiky a disky. Ak je priemer diskov 18 a 19 palcov, tak má Áčko, bez ohľadu na motor, Multilink.
Mercedes-Benz triedy A - druh nápravy záleží od výkonu a priemeru kolies Zdroj: jmr
5. Motory
Na začiatok budú v ponuke modely A200, A250 a A180d. A250 sa na trh dostane v priebehu tohto mesiaca. Benzínový motor A200 dokáže vypnúť valce a spojený môže byť s automatickou prevodovkou. Má výkon 120 kW (163 k) a s autom dokáže slušne zacvičiť. Akurát sme mali pri jazdnej skúške pocit, že motor od 5 000 otáčok trochu stráca dych. Pritom maximálny výkon prichádza pri 5 500 otáčkach. Inak je motor príjemným spoločníkom do mesta aj mimo neho. Omnoho vyváženejšie však pôsobí model A180d s prepracovaným agregátom s objemom 1,5 litra. Po novom má 85 kW (115 k). Mercedes plánuje aj model AMG, ktorý bude označený AMG A35 4Matic. Bude mať výkon 225 kW (306 k).
Mercedes-Benz triedy A - zatiaľ sú v ponuke dva motory a ostatné pribudnú postupne Zdroj: jmr