Reprezentanti z 27 krajín na pretekoch ukázali, ako môže vyzerať mobilita budúcnosti.
V silnej konkurencii sa dokázali presadiť aj Košičania so svojím úsporným vozidlom, ktoré má samonosnú karosériu z uhlíkových vlákien, pákové riadenie a benzínový štvortaktný motor.
„Študenti si konštruujú vozidlo sami, vďaka čomu si každý člen tímu otestuje doterajšie znalosti a zručnosti a zároveň nadobudne nové. Veľkou pridanou hodnotu je práca s materiálmi, čo potom môžu študenti pretaviť do praxe napríklad pri práci v automobilovom priemysle,“ zhodnotil význam pretekov Branislav Konečný, kapitán košického tímu.
V rovnakej kategórii sa predstavili aj študenti Slovenskej technickej univerzity (STU) z Bratislavy. Ich vozidlo, tiež s pákovým riadením a benzínovým pohonom, prešlo na liter paliva 314 kilometrov.
Medzi prototypmi so spaľovacím motorom zvíťazil francúzsky tím Microjoule-La Joliverie. Ten stanovil tohtoročný rekord v danej kategórii na 2 324 kilometrov na liter paliva.
Okrem dvoch vysokoškolských tímov reprezentovali Slovensko aj stredoškoláci z Trnavy. Tým sa podarilo odjazdiť so svojím elektromobilom na jednu kilowatthodinu 153 kilometrov.
Košickí strojári z TUKE boli v roku 1994 prvým slovenským tímom a zároveň aj prvým tímom zo strednej Európy, ktorý sa zúčastnil na pretekoch Shell Eco-marathon Europe. Ich najlepším výsledkom doteraz je 783 kilometrov na liter paliva, ktorý je zároveň aj slovenským rekordom v súťaži.
Preteky sa konali v rámci festivalu Make the Future Live v londýnskom parku Queen Elizabeth Olympic Park. Viac ako 15-tisíc návštevníkov si cez rôzne simulácie, virtuálnu realitu, prezentácie či súťaže pozrelo, ako možno budeme v mestách žiť, pracovať či cestovať o 50 rokov.