Nissan GT-R so svojim súčasným výkonom 404 kW (550 k) stačí skoro komukoľvek na poriadnu športovú jazdu na uzavretej trati. Existuje zopár jedincov, ktorým to môže byť málo. Americká firma Switzer má pre nich riešenie.

Úpravca má už nejaký čas vo svojom portfóliu výkonové verzie s 515 kW (700 k), 588 kW (800 k) a 662 kW (900 k). Dokonca extrémna má, podľa vyjadrení, výkon 1200+, čo znamená, že dosahuje viac ako 884 kW. Každá z nich je však nevhodná na bežné jazdenie.

Switzer preto prišiel k názoru, že aj veľmi výkonné auto musí byť schopné jazdy bez permanentného zahrievania v malých rýchlostiach a výmeny oleja po každom návrate z nákupu v supermarkete. Preto si znova zobral pohonnú jednotku z pôvodného R35 GT-R a upravil ju so zreteľom na každodenné používanie.

Blok motora VR38DETT ostal pôvodný, ale zmenilo sa všetko okolo. Počnúc piestami, cez krúžky, tesnenia, hlavu, ventily a vačkové hriadele až k detailom ako hadice. Dve turbá sú chladené vodou a upravených chladič dostala aj prevodovka, pretože výkon po úprave je enormných 736 kW (1000 k).

Majiteľ firmy, Tom Switzer povedal: „Auto sme postavili pre ľudí, ktorí chcú auto s viac ako 1000 koňmi, ktorým môžu komfortne jazdiť každý deň. Je jedno, či chodia na okruh, do potravín, alebo do práce. Voľnobeh auta je vyrovnaný a radí jemne. Nemá ohlušujúci výfuk ani brutálne preraďovanie. Dokonca sa nám podarilo dosiahnuť diaľničnú spotrebu na úrovni do 12 litrov na sto kilometrov.“

Firma auto prestavala kompletne. Switzer Nissan GT-R Ultimate Street Edition využíva nastaviteľný podvozok, adekvátne brzdy a nehrdzavejúci výfuk.

Foto – Switzer