Najprestížnejšia súťaž oceňovania kreatívnych reklám na Slovensku - Zlatý klinec, vyhlási víťazov 9. septembra. Organizátori aj v tomto roku pripravili pár noviniek, jednou z nich je špeciálna súťažná kategória Udržateľný rozvoj.

Základným a jediným kritériom hodnotenia kvality súťažných prác je originalita, inovatívnosť kreatívneho nápadu a kvalita jeho realizácie.

V prípade poroty, pokračujú organizátori v nastavení z minulého roka. O prácach budú rozhodovať dve poroty Singlechannel a Multichannel. Obe budú z pozície predsedov viesť skúsení a seniorní kreatívni odborníci, ktorí ale nemajú hlasovacie právo. Pre Multichannel bude predsedom poroty Peter Rajčák a Singlechannel bude viesť Peter Darovec.

"Aj v tomto roku budú mať predsedovia poroty za úlohu viesť, moderovať diskusiu nestranne a smerovať ju tak, aby bola plodná. Aby tam neboli zbytočné hejty a aby sa prebrali všetky pohľady. Preto to musia byť  silné a skúsené osobnosti reklamy," vysvetľuje úlohu predsedov poroty za organizátorov Juraj Kováč, predseda ADC.

V oboch kmeňových porotách zasadne šesť odborníkov z reklamy, ktorých vo vybraných kategóriách doplní odborná porota. Členov poroty každý rok nominuje Art Director´s Club.
"Ono to je  celkom náročné zostaviť porotu na Zlatý klinec, dokonca si vedieme excelovskú tabuľku," vysvetľuje Juraj Kováč. "Trváme na tom, aby to bol mix odborníkov od určitej úrovne seniority z rôznych agentúr, zároveň aby to bol vyrovnaný počet copywriterov a art directorov. Aby tam boli skúsení porotcovia, ale aj nové tváre. Aby to nakoniec bola silná a skúsená porota, a ako hovorí Peťo Michalka (keatívny riaditeľ Eite/monday Lovers pozn. red.) „nech to nie sú ľudské kvetináče“, ktoré tam budú sedieť a nič nepovedia. Chceme, aby členovia poroty boli nielen odborníci, ale aby vznikla diskusia ľudí s názorom. A samozrejmá vec – pozerali sme sa na porotu z pohľadu vyrovnaností pohlaví, nášmu biznisu dlhodobo chýbajú ženské tváre. Preto je to vždy trochu výzva. V Multichannel porote je Lenka Slovák Bónová, v druhej česká porotkyňa Nikola Foktová - Creative Director Leo Burnett Prague," dopĺňa Kováč.

Do poroty tento rok zasadne aj  stratég - Vlado Lefík  "Vieme, že kreatívny stratég stojí pri zrode tých najlepších kampaní. Prináša komplexný, analytický pohľad," vysvetľuje dôvod nominácie stratéga do poroty, ktorá rozhoduje o najkreatívnejších prácach, Juraj Kováč.
Organizátori Zlatého klinca -  Klub reklamných agentúr, At diirector´s club a Stratégie, zverejnili členov kmeňových porôt.

Za predsedu Singlechannel poroty bol zvolený kreatívny riaditeľ v agentúre Istropolitana Ogilvy Peter Darovec. Spolu s ním budú v kmeňovej porote rozhodovať -  Adam Jánoš (Free Andy), Peter Ižo (MADE BY VACULIK), Milan Malý (Zaraguza), Igor Majkút (Freelancer), Tomáš Bánik (Vácuum Group), Nikola Foktová (Wiktor Leo Burnett Prague).
Porota hodnotí kategórie: Vizuál, Out of Home, Craft, Audio reklama, Film a Design.

Ďalšie dôležité správy