Rozlúšťte tajomstvá elitných športovcov, umelcov či vedcov, ktorí zmenili definíciu nemožného na možné.

„V knihe Dosiahni nemožné sa autorovi Stevenovi Kotlerovi podarilo vyjadriť to, čo veľa úspešných osobností vie, no nevedia to vysvetliť: a to, že existuje vzorec na nemožné.
Kotler búra mýty tak, že podrobne rozoberá tento vzorec a ponúka čitateľom presné nástroje, ktoré potrebujú, aby dosiahli svoje sny, aj tie, ktoré sa zdajú byť nedosiahnuteľné.“ Laird Hamilton, surfista na veľkých vlnách

Ak mierite vysoko, ide o knihu, ktorá vám pomôže sa tam dostať!

Autor, žurnalista a riaditeľ spoločnosti Flow Research Collective je jeden z najvýznamnejších expertov na skúmanie ľudského výkonu. Na svojom konte má trinásť kníh, jeho diela boli už dvakrát nominované na Pulitzerovu cenu a preložené do viac ako 40 jazykov. Jeho novinárske články nájdete vo viac ako 100 publikáciách, a to vrátane New York Times Magazine, Wall Street Journal, TIME či Harvard Business Review. Spolu so svojou manželkou a autorkou Joy je spoluzakladateľom útulku pre psov so zvláštnymi potrebami s názvom Rancho de Chihuahua.

Ilustračné foto
Zdroj: Vydavateľstvo Motýľ

Začítajte sa do úryvku tohto medzinárodného bestselleru:

Ak sa jednotlivec pre niečo nadchne, vnútri môže pociťovať istú frustráciu a navonok sa to môže javiť ako posadnutosť. Ľudia, ktorí dosahujú pozoruhodné výkony, sa musia naučiť, ako sa popasovať s mimoriadnou mierou úzkosti, strachu a vyčerpania, keďže vášeň alebo nadšenie sú často spojené práve s týmito pocitmi. Vášeň nemá vplyv na vytrvalosť. Vďaka vášni sme schopní zvládnuť všetky negatívne pocity, ktoré sa v súvislosti s vytrvalosťou a pevnou vôľou objavujú. Pri rastovom nastavení mysle jednotlivec vníma schopnosť vyrovnať sa s negatívnymi pocitmi ako istý znak úspechu alebo víťazstva. Takéto nastavenie mysle nám pomáha zmeniť videnie týchto pocitov, akoby tlačilo mozog do toho, aby bolesť vnímal ako niečo príjemné. Užitočné môže byť aj pravidelné zostavovanie zoznamu jasných cieľov. Každú situáciu, keď sa vám podarí vytesniť pocit frustrácie, oddialiť pocit uspokojenia a odfajknúť si nejaký bod zo zoznamu, možno považovať za malé víťazstvo. Malý prúd radosti a pôžitku, ktorý toto odfajknutie prinesie, spôsobuje spomínaný hormónom radosti dopamín. Vďaka vášni dosahujeme malé víťazstvá, ktoré spúšťajú produkciu dopamínu a ten dlhodobo upevňuje a posilňuje rastové nastavenie mysle. A keďže chemické látky v mozgu ovplyvňujú viaceré jeho funkcie a procesy v ňom, zvýšená hladina dopamínu zároveň posilňuje pozornosť a uľahčuje cestu k stavu flow. A v stave flow zas dochádza k upevňovaniu pevnej vôle. A dôvod? Pocit vytrženia v stave flow vyvažuje ťažkosti vyplývajúce z vášne. Ak flow vnímame ako odmenu za vytrvalosť – pretože flow je teda obrovská odmena –, sme ochotní znášať aj bolesť, ktorá s tým súvisí. No tá bolesť je veľmi veľká. Aj preto treba tento typ pevnej vôle a vytrvalosti trénovať, dokonca aj keď je človek schopný správne a naplno využívať silu vôle, motiváciu a vášeň. Väčšina odborníkov sa zhodne, že na to v podstate neexistuje vhodnejší spôsob ako fyzická aktivita. Cvičte. Pravidelne. Lyžujte, surfujte, snoubordujte, bicyklujte, prechádzajte sa, posilňujte, behajte, cvičte jogu alebo taiči. Robte čokoľvek. Je to jednoduché. No dobre, možno nie až také jednoduché. Dôležitá je spätná väzba. Sledujte a všímajte si svoje pokroky a vždy pri cvičení sa pokúste zabrať o niečo viac než naposledy. Udržujte sa v aktívnej zóne medzi výzvami a schopnosťami. Snažte sa dlhodobo dosahovať malé víťazstvá, vďaka ktorým sa v mozgu uvoľňuje povestný hormón šťastia.