Čo robiť v prípade, že stojíte na letisku pri batožinovom páse a váš kufor nie a nie prísť? V prvom rade neprepadajte panike a počkajte, či sa predsa len neobjaví. Ak naozaj nepríde, presuňte sa k okienku leteckej spoločnosti a vyplňte reklamačný formulár. Napíšte doň adresu hotela, kde sa budete zdržiavať a kontaktné údaje.

Spýtajte sa, kedy by kufor mohol prísť a či spoločnosť dáva záchranné balíčky so základnými hygienickými potrebami. Stratu batožiny ohláste aj na hoteli alebo inom mieste, kde sa budete počas dovolenky zdržiavať.

Odškodnenie za meškanie batožiny má každá spoločnosť nastavené individuálne, preto je dobré poriadne si preštudovať podmienky. Ak kufor mešká dlhšiu dobu a potrebujete si nakúpiť kozmetiku a oblečenie, určite si od nich uschovajte doklady o kúpe.

Železnice si účtujú poplatky

Keď ste kufor alebo tašku zabudli vo vlakovom vozni Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK), volajte čím skôr na železničné kontaktné centrum (telefónne číslo 18 188) alebo napíšte email. Čakanie sa neoplatí, jednak sa daná vec po čase ťažšie nájde, jednak si železnice po niekoľkých dňoch začnú účtovať poplatok za úschovu.

Tri eurá si železnice účtujú za pátranie

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 1,90 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa