Airbusy A320 mali pochádzať z flotily ukrajinskej charterovej leteckej spoločnosti Windrose Airlines (na fotografii), pre ktorú boli zrejme nadbytočné. Táto ich chcela poskytnúť charterovým spoločnostiam v Európe, uvádza marcové číslo nemeckého leteckého magazínu Aero International.

Pretože trh dovolenkárskej leteckej dopravy zo Slovenska i ďalších postkomunistických krajinách Európskej únie je už na túto sezónu rozdelený, malo ísť očividne o lety zo západnej Európy.

Kým však informácia v časopise v týchto dňoch vyšla, prestala platiť. Quick Duck Airlines končia bez toho, že by vôbec letecké služby poskytovali.

Licenciu nestihli ani udeliť

Dopravnému úradu SR už vrátili osvedčenie leteckého prevádzkovateľa, jeden z kľúčových dokumentov potrebných na to, aby mohla spoločnosť od Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR získať prevádzkovú licenciu.

Potenciálny dopravca síce o licenciu požiadal, nepredložil však podľa hovorcu ministerstva Martina Kóňu informácie ani dokumenty, na základe ktorých by ministerstvo mohlo pokračovať v správnom konaní pre udelenie licencie. Preto ministerstvo podľa jeho hovorcu v najbližších dňoch konanie k udeleniu prevádzkovej licencie zastaví.

Quick Duck Airlines chceli začať lietať už vlani na jar, ale úplne nové prvé turbovrtuľové lietadlo ATR-72 priamo od výrobcu vo francúzskom Toulouse priviezli až po hlavnej sezóne – v októbri.

Potom avizovali aj postupné leasovanie ďalších troch, ktoré chceli prenajímať iným aerolíniám. Aj bez potrebnej licencie lietadlo poslali začiatkom roka do Pakistanu, kde bola už pripravená dohoda s tamojšou firmou Airblue na polročný prenájom.

Pakistanské úrady však zakrátko nelicencovanú slovenskú Rýchlu kačku poslali domov a Airblue zmluvu vypovedala. Bratislavská firma lietadlo potom vrátila singapurskej lízingovej spoločnosti. Na webe spoločnosti je však doteraz (k 2. marcu) ponuka - Quick Duck ponúka zamestnanie pre pilotov a letušky na vrátený typ lietadla.

Vlastníci odvšadiaľ

Podľa portálu Planecrazy.sk Quick Duck nemohla licenciu získať pre nesúlad vlastníckej štruktúry s legislatívou SR a EÚ. Obchodný register SR uvádza, že spoločnosť Quick Duck vlastnia Valentin Demcsuk z Istanbulu, Sergei Yanovoy z Moskvy a bratislavská spoločnosť Karpaty Finance Corporation s väčšinovým kapitálom z Veľkej Británie.

Letecká spoločnosť z Európskej únie musí mať väčšinových vlastníkov z EÚ, v Quick Duck majú väčšinu podnikatelia z Turecka a Ruska.

Quick Duck Airlines nie sú prvou leteckou spoločnosťou so sídlom na Slovensku, ktorá zanikla bez toho, aby poskytovala komerčné služby. V roku 2012 sa dostali do konkurzu Slovakian Airlines so slovensko-rusko-arménskym pozadím a nerealizovateľnými plánmi.