Slovensko je tento rok vôbec prvý krát partnerskou krajinou významnej výstavy cestovného ruchu v zahraničí – je ňou jeden z najväčších veľtrhov turizmu v Nemecku – CMT Stuttgart.

Organizátori veľtrhu odhadujú, že do 20. januára ho navštívi viac ako 200-tisíc návštevníkov, čo pre Slovensko znamená príležitosť na prezentáciu svojich destinácií a cestovného ruchu. Nemci sú spolu s Číňanmi najviac cestujúce národy a Nemecko patrí medzi kľúčové trhy aj pre slovenský turizmus. Ročne odtiaľto príde na Slovensko asi 130-tisíc Nemcov. Ich počet niekoľko rokov klesal, pokles sa podarilo síce zastaviť, dĺžka pobytu sa však stále skracuje.

Na veľtrhu, kde sa v slovenskom stánku prezentuje 19 subjektov cestovného ruchu majú podľa informácií Nory Gubkovej zo Slovenskej agentúry pre cestovný ruch nemeckí návštevníci najväčší záujem o turistiku v horách, kempovanie a karavaning ako aj kúpele. Mimoriadne pozitívne ohlasy sú aj na slovenské vína. Prekvapením bola podľa SACR dobrá znalosť Nemcov o Košiciach ako Európskom hlavnom meste kultúry 2013.

Ako partnerská krajina veľtrhu sa Slovensko prezentuje na viacerých fórach, napríklad v tzv. Dovolenkovom kine, kde sa premietajú filmy o Slovensku, na hlavnom pódiu vystupuje niekoľko krát denne Lúčnica, robia sa prezentácie, ochutnávky vín a gastronomických špecialít, bola tlačová konferencia.111 111. návštevník dostal kúpeľný pobyt pre dve osoby do Piešťan a Slovensko odovzdá aj hlavnú cenu veľtrhu – pobyt v Košiciach s výletmi na Spiš a do Tokaja.

Zdroj: Foto – SACR

Foto – SACR