Keď rodičia netušia o sláve svojich detí
Keď 14-ročný Jonas Bridges zbehol po schodoch zo svojej izby a s radosťou volal „Oci, mám tisíc fanúšikov“, jeho otec Rob Bridges tomu sotva venoval pozornosť. O pár dní neskôr ich už boli tritisíc, ale otec reagoval podobne.
O niekoľko dní mu syn povedal: „Oci, už mám päťtisíc fanúšikov a ak to dotiahnem na desať, tak už z toho budem mať peniaze.“ Otec sa obrátil na svoju manželku a spýtal sa jej: „O čom to hovorí?“
Ide o úryvok z článku Raising a Social-Media Star od Taylor Lorenzovej v magazíne The Atlantic, na ktorý upozornil aj portál týždenníka Respekt.
Autorka sleduje príbehy nepripravených rodičov, ktorí doma vychovávajú internetové celebrity. Opisuje, ako sa vyrovnávajú so slávou svojich potomkov a aké ťažké je nastavovať hranice tínedžerom, ktorí majú zrazu obrovské publikum aj veľké peniaze.
Článok sleduje generačný rozdiel, v ktorom rodičia nemajú o popularite svojich detí často ani potuchy, až kým s nimi nejdú von. Potom sú zaskočení častými žiadosťami o autogram alebo fotografiu s ich potomkami.
Prieskumy hovoria, že až 94 percent mladých Američanov má v mobile internet a denne sleduje až 71 percent z nich sociálne siete vrátane YouTube kanálov. Pre mnohých mladých sú vlogeri oveľa populárnejší a vplyvnejší ako mainstreamové celebrity.
Gangy s kryptomenami
Známy ma upozornil na zaujímavý článok, ktorý opisuje spôsob, ako zarobiť na kryptomenách. Táto stratégia sa volá „pump and dump“. Ako to funguje? Veľká skupina ľudí sa dohodne, že v istom momente nakúpi nejakú neznámu kryptomenu (altcoin). Zvýšený dopyt po nej vyženie cenu nahor. Vzápätí svoje altcoiny so ziskom predajú.
Magazín The Outline túto stratégiu do detailov opisuje ako spoluprácu komunity, ktorá sa navzájom nepozná. Celá akcia trvá (aj s následným predajom) 30 až 120 sekúnd. Skupiny sa organizujú na chatoch služieb Discord a Telegram, pričom tie najväčšie majú niekoľko tisíc členov. Ich mottom je nakúpiť lacno a predať drahšie. Skupiny sú často promované formou reklamy na Facebooku, Twitteri či Instagrame.
Organizátor každej skupiny stanoví presný čas, kedy sa neznáma a bezcenná kryptomena začne nakupovať a pri „target cene“ dá pokyn na predaj. Ešte predtým príde každému účastníkovi pripomienka, že má poslednú šancu na nákup, aby sa cenová bublina ešte viac nafúkla.
Bežná výnosnosť sa pohybuje okolo 300 percent. Autor článku našiel aspoň tucet takýchto organizovaných partií. Najväčšia skupina s 200-tisíc členmi sa nazýva Big Pump Signal, najmenšia s 2 000 členmi je Big Pumps.
Útok na bitcoin Zdroj: flickr.com / BTC Keychain | cc