Čítate detailne malé písmenká v zmluvách, ktoré podpisujete? Zrejme nie tak detailne ako stredoškolský učiteľ Donelan Andrews z americkej Atlanty. Vyhral 10-tisíc dolárov, keď si pozorne prečítal zmluvné podmienky cestovného poistenia.

Poisťovňa Squaremouth do zmluvných podmienok vložila nenápadnú formuláciu, ktorá sľubuje finančnú odmenu prvej osobe, ktorá spoločnosti pošle e-mail so žiadosťou o vyplatenie odmeny.

„Chápeme, že väčšina zákazníkov v skutočnosti nečíta zmluvy, keď niečo kupuje, ale my vieme, že je to dôležité,“ uviedla poisťovňa. Vytvorila tak zaujímavú kampaň s názvom Pays to Read v snahe zdôrazniť dôležitosť preštudovania zmluvných podmienok od začiatku až do konca.

Nie každá spoločnosť je taká veľkorysá. V roku 2017 britská spoločnosť Purple nachytala 22-tisíc používateľov WiFi. Do zmluvných podmienok prepašovala ustanovenie o dobrovoľníckej práci (typu umývanie verejných záchodov) v súhrnnej dĺžke tisíc hodín.

Podobnú stránku urobila aj spoločnosť F-Secure, ktorá pre zmenu do podmienok zakomponovala, že používateľ verejnej wifiny sa vzdáva 

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa