Bol to bol bežný komerčný let na trase LaGuardia Airport (New York) – Charlotte – Seattle. Pred desiatimi rokmi, 15. januára 2009, sa však stalo niečo neočakávané. Lietadlu zlyhali oba motory po niekoľkonásobnej zrážke s vtákmi a kapitán kapitán Chesley B. Sullenberger sa musel v stotinách sekundy rozhodnúť, aký manéver použije. Nakoniec sa rozhodol pre pristátie na rieke Hudson. Ako sa ukázalo, bola to jediná možnosť, ako lietadlo zachrániť.
To, že prežili všetci 155 účastníci letu US Airways 1 549, možno považovať za zázrak. Aj po desiatich rokoch vzbudzuje obdiv a zimomriavky. Letecké spoločnosti si však uvedomujú, že sa táto udalosť nenazýva Zázrak na Hudsone len tak pre nič za nič. Podobný incident sa môže zopakovať aj s úplne iným, tragickým koncom.
Od roku 1990 do 2016 sa ročné zrážky lietadiel a vtákov zvýšili z čísla 1 850 na 13 408, uvádza Federálna letecká správa. To je zvýšenie o viac než 700 percent. Treba dodať, že čísla nemusia vypovedať o všetkom - v súčasnosti sa letecké spoločnosti oveľa viac zamieravajú na monitorovanie týchto udalostí a viac sa lieta. Aj tak však nemožno túto hrozbu ignorovať.
Biologička Laura Francoeur vo videu CNN ukazuje, čo všetko možno urobiť, aby sa vtáky vyskytovali v okolí letísk menej. New York a New Jersey napríklad dávajú dôraz na to, aby boli trávniky na letiskách zastrihnuté nízko a aby na nich rástli druhy tráv, ktoré zvieratám nechutia. Používajú tiež plašiče a paintbalové zbrane, ktoré majú vtáky vyplašiť, no neublížia im.
Keďže žiadna metóda ich nedokáže z leteckého priestoru vyplašiť
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?