Históriu spoločnosti začali písať dva dvojplošníky, hydroplány B&W, ktoré W. E. Boeing postavil spolu s inžinierom amerického námorníctva Conradom Westerveltom. Neuspeli s nimi u americkej armády, preto ich predali až na Nový Zéland a jeden sa tam stal oficiálnym poštovým aeroplánom.

Po prvej svetovej vojne začal s dodávkami pre americkú armádu a od roku 1925 sa Boeing chopil šance v civilnej doprave, založil dokonca aj leteckú spoločnosť, z ktorej sa postupne vyvinula súčasná svetová päťka United Airlines. V druhej svetovej vojne vyrobil 13-tisíc lietajúcich pevností B-17 a vyše 700 bombardérov B-29, z ktorých dva zvrhli atómové bomby na Hirošimu a Nagasaki.

V roku 1958 ako odpoveď na britské, francúzske a sovietske konštrukcie začal vyrábať Boeing 707, prvé americké prúdové lietadlo pre civilnú dopravu. S európskym Airbusom obsadil celosvetový trh prúdových lietadiel s kapacitou pre sto a viac cestujúcich. Vlani prakticky každý deň expedoval aerolíniám po svete dve lietadlá.

V súčasnosti dodáva šesť typov – od najmenšieho B-737 na krátke a stredne dlhé trate pre 149 až 220 cestujúcich až po najväčšie diaľkové B-747 pre 416 až 660 pasažierov. Všetky typy prešli výraznými modernizáciami a hoci sa najnovšia generácia najrozšírenejšieho B-737, nazvaná MAX, ešte len pripravuje do výroby, má už vyše 3-tisíc objednávok.

Boeingy lietajú aj pod slovenskou vlajkou. Spolu desať, vrátane v súčasnosti vyrábanej verzie Next Generation, lietajú u Air Explore a Go2Sky a ďalšie podľa potreby na letnú sezónu používa charterová spoločnosť Travel Service Slovakia a jej dcéra Smart Wings.

Nateraz predovšetkým v zahraničí lietajú aj dva veľké nákladné jumbojety B-747-400 bratislavskej spoločnosti Air Cargo Global. V minulých rokoch štyri desiatky boeingov, najmä typu B-737, lietali u ďalších siedmich slovenských dopravcov, ktorí však skrachovali. Najväčším prevádzkovateľom boli SkyEurope Airlines.

Boeing však nie je len výrobcom civilných, ale aj vojenských lietadiel a vrtuľníkov. Je globálnym hráčom v oblasti vojenských a kozmických technológií. Začínal v roku 1927 s dvadsiatimi ôsmimi technikmi a v súčasnosti dáva prácu 160-tisícom ľuďom nielen v Spojených štátoch, ale aj v 65 ďalších krajinách.