Domovy sa stávajú menšími, hlučnejšími a rušnejšími. Správa firmy Ikea s názvom Life at Home 2018 analyzovala údaje od 22-tisíc ľudí z vyše 20 krajín sveta vrátane USA, Európy, Ázie či Austrálie.
Jej cieľom bolo porozumieť, ako vyzerá každodenný priemerný život v súčasnom svete a akými transformáciami prechádza realita a predstava ľudí o bývaní, pričom sa zameriavala aj na sociologickú stránku veci.
Zdieľané bývanie
Jedným z jej hlavných zistení je, že ľudia, ktorí neplánujú skorú svadbu, strávia viac rokov života bývaním so spolubývajúcimi v podnájmoch, či už s priateľmi alebo neznámymi osobami. Títo ľudia nechcú príliš veľa investovať do bývania ani nábytku, pretože ide o dočasný stav. Zároveň však chcú zachovať určitú estetiku v spoločných priestoroch.
V rámci správy sa pozreli konkrétne aj na páry. Tie majú tendenciu posúvať čas, kedy chcú prvé dieťa, respektíve nie je výnimočné, že sa rozhodnú zostať úplne bez detí. Preto z dlhodobého hľadiska preferujú skromnejšie bývanie v menších bytoch a apartmánoch, ktoré je finančne menej náročné.
Ikea si predstavuje, že takéto páry si budú zaobstarávať najmä
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?