Od 1. apríla 2011 uvádza značka Zlatý Bažant na trh svoju ďalšiu produktovú inováciu – novinku Bažant Radler. V posledný marcový večer ho slávnostne pokrstila v  bratislaveksej Eurovea Gallerii v reštaurácii Brasserie La Marine generálna riaditeľka Heineken Slovensko Door Plantega a obchodný sládok spoločnosti Karol France (na obrázku).

Bažant Radler sa pripravuje v pivovare spoločnosti Heineken Slovensko v Hurbanove zmiešaním piva Zlatý Bažant 10 % a prírodnej citrónovej zložky v pomere 60:40 v prospech chuti citrónu. Nápoj neobsahuje žiadne konzervanty, farbivá ani iné prídavné látky, preto je dobrou alternatívou aj pre aktívnych ľudí, ktorí sa zaujímajú o nové trendy vrátane zdravšieho životného štýlu. Má sa podávať vychladený na 7oC – potom je výsledkom harmonická osviežujúca chuť s jemným alkoholovým akcentom.

Zdroj: Foto – Milan Debnár

Na trh prichádza v troch typoch balenia – v 0,5l fľaši, v 0,33l twist-off fľaši ako aj v 0,5 l plechovkovom balení. K dispozícii je od konca marca v obchodných sieťach aj v HoReCa prevádzkach na celom Slovensku.

Zmes piva s rôznymi inými chuťami nie je nijakou novinkou. Už v minulých storočiach sa vďaka britským kolóniám takéto nápoje rozšírili do celého sveta a známe sú pod označením Shandy. Ak sa teda datuje vznik piva Radler do roku 1922, ide vlastne už len o objavenie objaveného. Nápoj vznikol v nemeckom Bavorsku, keď rekreační cyklisti (po nemecky Radler) potrebovali po dlhej túre osviežiť a nabrať energiu, no zároveň zostať čulí a nie omámení alkoholom z piva, čo sa v letných horúčavách stáva často. Práve tak vraj vzniklo unikátne spojenie svetlého piva s citrónovou šťavou, ktorému sa dodnes hovorí radler. Iný príbeh hovorí o tom, že tento nápoj vznikol vďaka miestnemu hostinskému, ktorému jedného dňa dochádzalo pivo a hrozilo, že nebude mať čím pohostiť svojich zákazníkov – cyklistov aj turistov. Duchaprítomnému Mníchovčanovi napadlo zmiešať zostávajúce zásoby piva s citronádou a tento nápoj ponúknuť hosťom. Nech už je pravda kdekoľvek, mix piva a citrónu vytvárajúci netradične jemný pivný nápoj je obľúbený dodnes.

Zdroj: Foto – Milan Debnár

V Rakúsku napríklad dosahuje ročný objem predaja nápoja Gösser Natur Radler takmer 160 tisíc hl, v Maďarsku sa nápoja Gösser Natur Zitrone predá 70 tisíc hl a v Španielsku až 370 tisíc hl nápoja Shandy Cruzcampo.