Veď zvonku vyzerá úplne inak.
Naozaj, nová generácia CR-V urobila dizajnový skok, nie je to len evolúcia predošlej verzie. Dnes je ešte o kus masívnejšia, v niečom pripomína Toyotu RAV4 a pôsobí skutočne moderne. Treba dodať, že vďaka zadným svetlám postaveným na výšku je to jednoznačná Honda ako ju poznáme už z mnohých predošlých generácií.
A čo interiér?
Tu mám viacero výhrad. Imitácia dreva v testovanom kuse nie je takej kvality, aby ma presvedčila. Prekáža mi aj zhruba päťdesiatka gombíkov rozhádzaných na palubnej doske a okolo, z ktorých niektoré akoby mali zdvojené funkcie a niektoré akoby žiadne.
Digitálny displej ponúka množstvo informácií a možností nastavenia, z ktorých jedna napríklad zobrazí len ktoré pásy sú zapnuté a ďalšia umožní prepínať medzi míľami a kilometrami za hodinu. Kedy naposledy si si toto nastavoval, aby to bola základná voľba menu podobne ako zobrazenie spotreby? Tiež som našiel viacero možností ako ukázať, kam a ako smeruje hybridný pohon.
Honda CR-V Hybrid Zdroj: Honda
Stredový displej je podobný?
Ten potrebuje kompletný redizajn. Zastaraná navigácia od externého dodávateľa, rôzne vrstvené menu, pomalá odozva, rokmi stará grafika i nadbytočnosti, ako je niekoľko prázdnych obrazoviek, kde môžem pridávať ikony aplikácií. Áno, treba sa sústrediť na praktickú stránku či samotnú techniku ako je podvozok a motor, ale dnes už je dobrý infotainment a jeho ovládanie nevyhnutným predpokladom pre spokojnosť z auta. A tu spokojnosti nepomáha.
Tak poďme na to podstatné.
Nové CR-V je v ponuke aj ako hybrid a žiadny diesel. Práve testovaný kus kombinuje atmosférický benzínový dvojliter a elektromotor umiestnený kdesi v strede nabíjaný z batérií pod zadnými sedadlami. Nejde o klasický plug-in, ktorý si dobiješ z domácej zástrčky, ale systém fungujúci nezávisle. Nabíja ho teda len samotný benzínový motor a zároveň sa dobíja rekuperáciou. Jej intenzitu si nastavíš pádlami pod volantom.
Honda CR-V Hybrid Zdroj: Honda
Viem jazdiť aj čisto na elektrický pohon?
Áno, ale najviac dva kilometre. Honda využíva elektrinu najmä pri rozjazdoch a ustálených nízkych rýchlostiach, inak sa stále zapája do hry spaľovací motor. Nebyť nesympatického monotónneho zvuku, ani by som o ňom nevedel, za krátku jazdu sa ale zapne mnohokrát, takže sa nedá prepočuť. Elektromotor s okamžitou odozvou na plyn pomáha aj pri rozjazde, a tak tu nečaká oneskorená reakcia na plyn ako je dnes zvykom najmä pri ekologicky utlmených diesloch. A tak je hybridná CR-V napriek papierovým parametrom v nízkych rýchlostiach pomerne živá, len v tých vyšších už nevládze a napríklad zrýchľovanie na diaľnici s plne naloženým autom je skôr utrpením než radosťou.
Aj sa to prejavilo v spotrebe?
Dlhodobý kombinovaný priemer je 6,8 litra na 100 kilometrov, čo je na SUV ešte lepší výsledok než štandardne dosahuje nafta. A tak napriek nemožnosti batérie dobiť a ich skutočne minimálnej kapacite na sotva kilometre jazdy je hybrid vymyslený tak šikovne, že prosto funguje. Nehovoriac o tom, že CR-V prakticky nemá prevodovku, ale len jeden pevný prevodový pomer. lebo pohon prebieha cez elektromotor. Dobíja ho benzínový motor. Mimochodom elektromotory sú dva, jeden poháňa kolesá, druhý slúži ako generátor.
Honda CR-V Hybrid Zdroj: Honda
Nejako sa to komplikuje.
Stačí si zapamätať, že to funguje. Spotreba je nízka, jazda v čisto elektrickom režime je zábava a odozva na plyn aj plný záťah Hondy sú návykové.
Beriem. A čo rodinná stránka?
CR-V má všetky svoje dobré vlastnosti, ktoré poznám z minulosti. Vzadu aj vpredu je plno miesta, zadné dvere sa otvárajú do šikovného pravého uhla. Na strope je malé výklopné zrkadlo pre pohľad na deti vzadu a adaptívny radarový tempomat konečne nereaguje spomalene ako vyplašený žiak prvý deň v autoškole. Tiež potešia obrovské spätne zrkadlá.
Kufor je ale aj kvôli batériám menší, necelých 500 litrov je v dnešnej konkurencii už na SUV málo. A tretie dvere sa elektronicky otvárajú žalostne pomaly, tiež mi chýbajú praktické riešenia na uchytenie nákupných tašiek a podobne. A posuvné zadné sedadlá, ktoré by pomohli zväčšiť objem kufra. Honda v tejto oblasti zachovala všetko, čo mala predtým, ale veľa toho nepridala.
Honda CR-V Hybrid Zdroj: Honda
Verdikt
Nové CR-V sa sústredilo na techniku, a jeho hybridná verzia patrí medzi najväčšie prekvapenia, proste funguje. Na druhej strane tam, kde SUV od Hondy pred štyrmi, piatimi rokmi valcovalo konkurenciu svojim praktickým pohľadom na vec, tam už najmä súrodenci z koncernu VW urobili obrovský skok vpred. Dnes už nestačí vylepšiť „len“ techniku, ale chce to aj najnovšie technológie a dizajn na palube a ešte viac rodinných „čačiek“ pre mamy a otcov. Ak sa ale zameriame na hybridný pohon, európska konkurencia ostáva pozadu.
Plusy | Mínusy |
skutočne funkčný hybrid | chaos v infotainmentoch a tlačidlách |
nízka spotreba | chýbajú praktické riešenia v kufri |
bohatá výbava a rodinné vlastnosti | |
Honda CR-V Hybrid Zdroj: Honda
Technické údaje Honda CR-V 2.0 i-MMD - Hybrid, 4WD, Executive | |
Parameter | Hodnota |
Motor | 2.0 benzín + elektromotor |
Benzín - Výkon (kW pri ot/min) | 107 pri 6200 |
Elektrina - Výkon (kW pri ot/min) | 135 pri 184 |
Benzín - Krútiaci moment (Nm pri ot/min) | 175 pri 4000 |
Elektrina - Krútiaci moment (Nm pri ot/min) | 315 |
Pohon | všetkých kolies |
Zrýchlenie - 0 na 100 km/h (s) | 8,8 |
Spotreba - mimo mesta/mesto/kombinovaná (l/100 km) | 5,0/5,4/5,3 |
Priemerná spotreba užívateľov podľa Spritmonitor.de | n |
Objem kufra (l) | 497 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1743 |
Rozmery - dĺžka/šírka/výška (mm) | 4600/1855/1679 |
Cena (eur s DPH) | úplný základ 25 390; tento kus 42 390 |