Spojitosť s pretekárskymi vozidlami je jasná pri pohľade na vonkajší vzhľad vozidla. Ku modrej, čiernej, sivej a bielej pribudne séria, ktorá bude kopírovať nálepky na reálnom pretekárskom aute. Vznikne ich, týchto špeciálnych, len 59 kusov a ponesú označenie Vantage 59.

Ani číslo v obmedzenej sérii nie je náhodné. Má pripomenúť víťazstvo automobilky v 24-hodinovke Le Mans v roku 1959. Okrem tejto série bude obmedzené, samozrejme aj celkové množstvo Vantage AMR, konkrétne na 200 kusov, takže 141 kusov bude bez nálepiek.

Pod prednou kapotou bude 4,0-litrový motor V8 s dvomi turbami. Výkon agregátu je 375 kW (510 k) a krútiaci moment je nemenej zaujímavých 625 Nm. Ale na rozdiel od ostatných Vantage bude mať AMR manuálnu prevodovku. A to nie hocijakú, ale so siedmimi stupňami. Jednotka bude vľavo k sebe a potom bude usporiadanie už ako v klasickom dvojitom H.

Aston Martin Vantage AMR - využíva keramické brzdy Zdroj: Aston Martin

Aston modelu pridal aj automatické medziplyny pri podraďovaní. Lepšie využitie výkonu tiež zabezpečí aj nový samosvorný diferenciál na zadnej poháňanej náprave. Aston Martin tvrdí, že práve použitie manuálnej prevodovky a keramických bŕzd má za následok pokles hmotnosti o 95 kilogramov.

Na stovke je však AMR o pol sekundy pomalšie ako Vantage. Dôvodom je používanie troch pedálov. Maximum je však rovnako nad 300 kilometrami za hodinu ako má aj verzia s automatom. Po vypredaní všetkých AMR dá Aston Martin manuálnu prevodovku aj do bežnej ponuky Vantage.

Aston Martin Vantage AMR - manuál má 7 stupňov Zdroj: Aston Martin