Keď v roku 2006 britský komik Sacha Baron Cohen doslova prevalcoval filmový svet  svojou postavou Borata, jedna krajina mala hlavu v smútku. Jej vláda dokonca  film zakázala a Cohenovi hrozila súdnym procesom. Cohen totiž vo filme stvárňuje kazašského televízneho reportéra, podľa ktorého v tejto stredoázijskej krajine ľudia pijú konský moč alebo považujú ženy za majetok. Keď Cohen nedávno zverejnil upútavku na ďalšie pokračovanie Boratových príhod v USA, bol pripravený na nepríjemnosti s kazašskou vládou. Zrejme aj vplyvom pandémie koronavírusu a s ňou spojeným dramatickým poklesom turizmu však kompetentní zareagovali inak ako pred štrnástimi rokmi. Na slogane „Very nice“ dokonca postavili svoju marketingovú kampaň a snažia sa tak Kazachstan zviditeľniť pred svetom, informoval portál E15.

S nápadom skúsiť obmäkčiť kazašské úrady prišiel podnikateľ Dennis Keen, ktorý sa venuje cestovnému ruchu a usadil sa práve v tejto stredoázijskej krajine. Boratov sogan „Very nice“ použil na marketingovú kampaň, s ktorou sa rozhodol osloviť národnú agentúru cestovného ruchu. Tá jeho nápad podporila a vznikli štyri krátke promo videá, propagujúce krásy i chute Kazachstanu.

Podľa Keena tento jeho nápad podporila skutočnosť, že vlastní cestovnú agentúru a zároveň vníma skutočnosť, ako pandémia ničí globálny cestovný ruch. „Mal som veľa voľného času," povedal Keen. Videá ukazujú nielen krajinu, ale aj ľudí prechádzajúcich po Kazachstane a pozorujú, že je tam všetko „veľmi pekné“. V jednom spote muž pije na trhu tradičné fermentované konské mlieko a hovorí: „V skutočnosti je veľmi dobré.“, napísal americký nytimes. 

Podľa Kairata Sadvakassova, zástupcu riaditeľa agentúry, ktorá má za úlohu propagovať cestovný ruch v krajine, sa najmä v časoch pandémie jedná o vítanú pomoc sektoru, ktorý v dôsledku početných obmedzení upadá. „Bolo fajn vidieť zmienku o krajine v médiách. Radi by sme s Cohenom spolupracovali, aby tu napríklad aj nakrútil film," uviedol Sadvakassov.

Ako ďalej informuje E15, keď sa Cohen dozvedel, že Kazachstan zmenil názor a prejavil ochotu spolupracovať, zareagoval slovami: „Toto je komédia. Kazachstan vo filme nemá čo do činenia so skutočnou krajinou. Vybral som si ho, pretože o ňom skoro nikto v USA nič nevedel. To nám umožnilo vytvoriť divoký, komediálny a falošný svet. Skutočný Kazachstan je nádherná krajina s modernou a hrdou spoločnostou, opak Boratovej verzie," dodal Cohen.  

Pandémia koronavírusu však ovplyvnila aj uvedenie druhého filmu o Boratovi. Do kín sa nedostal, premiéru mal 23. októbra na platforme Amazon Prime.