Cenovo aj výkonovo sa dostane pod jediný naftový agregát, ktorý tróni v ponuke teraz. Štartuje s cenovkou 24 100 eur, čo je oproti výkonnejšej verzii Cooper D o 2000 eur menej. Príde aj s nižším výkonom a horšími dynamickými vlastnosťami.
Predná kapota One D ukrýva trojvalcový prepĺňaný agregát s objemom 1,5 litra. Maximálny výkon sa dostáva na hodnotu 85 kW (115 k) a krútiaci moment na 270 Nm. Výkonnejší Cooper D má 110 kW (150 k) a 330 Nm zo štvorvalcového dvojlitra.
Menšia pohonná jednotka je schopná rozbehnúť model s najväčším počtom dverí na stovku za 10,4 sekundy. Najvyššie sa ručička tachometra dostane na hodnotu 191 km/h. Menší objem motora sľubuje nižšiu spotrebu. Výrobca udáva v kombinovanom cykle hodnotu 3,8 litra na sto kilometrov, kým dvojlitrový Cooper D potrebuje 4,4 litra.
Mini Clubman One D - otáčkomer končí naftovými hodnotami Zdroj: Mini
Emisie sa s hodnotou 99 gramov CO2 na kilometer dostávajú pod magickú hranicu. Na porovnanie, výkonnejší agregát vypúšťa každý kilometer minimálne 109 gramov CO2. Nová verzia už figuruje v konfigurátore.